De leerKRACHT Experience

een traject van 8 weken voor PO-scholen

De Experience is een versie van leerKRACHT met slechts lichte ondersteuning. Het is een traject van 8 weken voor PO-scholen die hun onderwijs verder willen verbeteren met behulp van de inzet van verbeterborden, feedback van leerlingen en de onderwijskennis in het eigen team. Een expertcoach van Stichting leerKRACHT traint en begeleidt in 4 sessies, 5 tot 9 leraren en schoolleiding in een aantal leerKRACHT-instrumenten. Vervolgens verspreidt dit team de opgedane kennis en vaardigheden naar de overige teamleden in de school.

Waarom kiezen voor de leerKRACHT Experience?

• Jij en je team zijn op zoek naar een manier om meer onderwijservaringen met elkaar te delen.
  • Jij en je team willen leerlingen meer betrekken bij het verbeteren van het onderwijs.
  • Jij en je team zijn al een paar jaar actief bezig met het verbeteren van onderwijs, maar jullie zoeken naar een manier om dat gestructureerder en efficiënter te doen.
  • Jij en je team willen minder tijd aan overleg besteden en nog meer aan het verder ontwikkelen van het onderwijs.
  • Jij en je team doen lesbezoeken en ontwerpen samen lessen en jullie willen dit koppelen aan onderwijsverbeteringen.

Voor wie is het bedoeld?

De leerKRACHT Experience is bedoeld voor scholen die met de leerKRACHT-werkwijze aan de slag willen, maar waar de teamontwikkeling al zover is, dat zij in staat zijn dat met lichte ondersteuning te doen.

Hoe weet ik of onze school geschikt is voor dit traject?

• Jullie zijn een PO-school.
  • De kwaliteit van het onderwijs op school is goed.
  • Er is een stabiel team, leraren en schoolleiding vertrouwen elkaar.
  • Leraren en schoolleiding werken al veel samen.
  • Teamleden geven elkaar geregeld feedback.
  • Het team zoekt bij tegenslag naar oplossingen.

Hoeveel tijd kost het?

Gedurende 8 weken wordt een deel van het team (5 tot 9 leraren en de schoolleiding) 2 uur per week vrijgemaakt voor gezamenlijke sessies. Vier van deze sessies worden begeleid door een expertcoach van stichting leerKRACHT, de overige vier sessies worden door het team zelf uitgevoerd met behulp van een programma van stichting leerKRACHT.

Hierna gaat het hele schoolteam zelfstandig door met het verder samen verbeteren van het onderwijs, met behulp van een aantal leerKRACHT-technieken. Wij adviseren hier 1 à 1,5 uur per week gezamenlijk aan te besteden. Deze tijd kan binnen het taakbeleid vallen onder professionalisering of onder lesvoorbereiding.

Wat zijn de kosten?

De leerKRACHT Experience kost € 2.450,-.

Wat moet je organiseren?

Stel een team samen van 5-9 leraren en schoolleiding.
Dit team heeft 8 weken lang, 2 uur per week ruimte voor een werksessie. Na deze 8 weken is er 1 tot 1,5 uur per week gereserveerd voor dit team om het onderwijs, volgens de leerKRACHT-methodiek, verder te ontwikkelen.

Bedenk hoe dit eerste team de opgedane kennis en ervaring gaat verspreiden naar de overige teamleden.
Zorg dat er uiteindelijk wekelijks voor het hele lerarenteam 1 tot 1,5 uur per week is vrijgemaakt om samen het onderwijs te verbeteren.

Hoe kunnen we ons inschrijven voor dit traject?

Nadat je je hebt aangemeld, neemt een van onze expertcoaches contact met je op voor een intakegesprek. Stichting leerKRACHT staat voor duurzame verbetering. Wanneer de expertcoach na het intakegesprek er niet van overtuigd is dat de school aan het profiel van de leerKRACHT Experience voldoet, bieden we dit traject niet aan. We hopen dat je daar begrip voor hebt.

Download de brochure

De leerKRACHT Experience