Neem alsjeblieft een moment om deze pagina te lezen, zodat wij je kunnen uitleggen wat de leerKRACHT-aanpak voor het voortgezet onderwijs kan betekenen

leerKRACHT: de stap-voor-stap aanpak naar beter voortgezet onderwijs

Wij zien docenten die met veel passie hun werk doen maar zuchten onder de hoge werkdruk. Schoolleiders borrelen vaak van de ideeën, maar staan onder druk staan van alles wat ‘moet’. We zien dat niet alle leerlingen in het Nederlandse onderwijs dezelfde kansen krijgen.

Dat hoeft niet.

Stichting leerKRACHT biedt een oplossing die bewezen werkt. Bijna 500 scholen werken er al mee. Die oplossing is op school ‘elke dag samen een beetje beter’ worden. Dat doen we met vier instrumenten.

Door de leerKRACHT-aanpak binnen een school te introduceren, leer je als docent van en met je collega’s, ondersteund door je schoolleider.

De methode hebben we niet zelf bedacht en werkt al meer dan 20 jaar in schoolsystemen met nog beter onderwijs dan wij in Nederland hebben, zoals Ontario in Canada, Massachusetts in de VS en Londen in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is het één van de best bewaarde ‘geheimen’ van bedrijven die enorm hoge kwaliteit leveren, zoals Bol.com, Toyota en Albert Heijn. Op Nederlandse scholen slaat onze aanpak enorm aan.

Wat zeggen docenten en schoolleiders op onze scholen

'Het creëert een band met mijn klas. Dit is echt óns moment. De klas zorgt voor elkaar op deze manier'
– Samira Saïd over de bordsessie met haar klas in het Diamantcollege

'Er is meer openheid naar elkaar toe. Je kunt bij iedere collega in de les komen kijken en samenwerken is zo gewoon geworden dat het ons motto is geworden: Samen Doen We Het Beter.'
- Henk Ordelman, College de Populier

'Geen inefficiënte vergaderingen meer. Docenten zijn blij omdat zij meer effectiviteit ervaren en de meer bescheiden collega's ook mogelijkheid zien om meer in te brengen in het team. Leerlingen merken nu dat ze serieuzer genomen worden, dat er meer gevraagd wordt naar hun feedback.'
– Sebastiaan Black, UNIC

De leerKRACHT-inktvlek verspreidt zich door heel Nederland vanwege de enthousiaste verhalen van deelnemers. De verhalen staken zelfs de Onderwijsinspectie en het ministerie van Onderwijs aan om ook op de leerKRACHT-manier te gaan werken.

Kom naar een leerKRACHT-bijeenkomst

Wat je allemaal leert, kan en doet met leerKRACHT:

• Een simpele manier om lange vergaderingen in te korten én ze effectief te maken
  • Waarom je nooit een feedback gesprek moet beginnen met wat jij vindt
  • Hoe je leerlingen kunt betrekken bij het verbeteren van het onderwijs
  • Hoe je in 3 stappen met je klas jouw lesdoelen haalt en onderweg bij kan sturen
  • De juiste wijze om als schoolleider tijd vrij te maken voor je team
  • Wat je kunt leren van leerlingen over jouw lessen en hoe je dat doet op een veilige manier
  • Vier methoden om als schoolleiding je hele team te mobiliseren
  • Hoe je als team de werkdruk onder controle krijgt
  • Wat je mist als je geen bordsessies doet met je leerlingen
  • Waarom ‘grote stappen snel thuis’ het altijd aflegt tegen heel veel kleine verbeteringen
  • De juiste manier om feedback te geven aan collega’s, zonder dat dat ten koste gaat van jullie relatie
  • Wat scholen en bedrijven met elkaar gemeen hebben
  • Drie methoden om met collega’s goede, inspirerende lessen te ontwikkelen
  • De illusie ontmaskerd dat dikke schoolplannen werken
  • Hands-on ervaring van bedrijven die verbeteren met 'LEAN' en 'Agile'

Waarom het belangrijk is om nu met leerKRACHT te starten:

• Kansenongelijkheid is een groot probleem in Nederland
    Met geweldige docenten heeft iedere leerling evenveel kans. En geweldige docenten krijg je niet door ze op training te sturen of af te rekenen op leerprestaties. Docenten ontwikkelen zich het best in een cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’. Met leerKRACHT creëer je zo'n cultuur.
  • In het nieuwe toezichtkader van de Onderwijsinspectie staat de verbetercultuur op scholen centraal
    Hebben jullie antwoord op vragen als 'is er een professionele kwaliteitscultuur?' en 'wordt er gestuurd op verbetering van de onderwijskwaliteit?'. Met de leerKRACHT-aanpak is het antwoord 'Ja'.

Garantie:

Als je met de leerKRACHT-aanpak aan de slag gaat garanderen wij dat docenten meer werkplezier hebben, leerlingen meer betrokken zijn en het onderwijs op school verbetert.

Bezoek nu een leerKRACHT-bijeenkomst bij jou in de buurt