online faciliteren

Handige tools om online coöperatief samen te werken (tijdens werksessies)

Bij leerKRACHT ondersteunen we onze werkvormen vaak met post-its plakken en schrijven op flappen. Ook online wil je zoveel mogelijk met elkaar aan de slag en voorkomen dat het alleen een luistersessie wordt. Het voordeel van online bijeenkomsten, is dat je ook tegelijkertijd met elkaar kunt werken in een zelfde document en dat je daardoor direct wat is besproken kunt vastleggen.
leerlingen

het bord in de klas

Wil je de betrokkenheid van je leerlingen vergroten? Wil je hen meer eigenaarschap geven voor hun leren? Introduceer dan het Bord in de Klas!
evidence informed werken

Evidence-informed werken

Onderzoek naar wat werkt in het onderwijs is er genoeg. Maar wat ergens werkt, werkt niet overal. Dan maar zonder onderzoek verder? Zo mis je kansen voor je leerlingen. In deze blog leggen we uit hoe je interventies vindt die bij jou op school in de klas het verschil maken en hoe je ze succesvol toepast. Niet alleen, maar samen je collega’s.
strategisch HRM beleid onderwijs

Strategisch HRM-beleid

Een strategisch HRM-beleid zet in op een verbetercultuur. Verhoog de leeropbrengsten én vergroot het werkplezier. Lees meer!
leerlinggericht werken

Leerlinggericht werken

Lees meer over leerlinggericht werken: samen lessen ontwerpen met leerdoelen. 4 handvatten om aan de slag te gaan met meer maatwerk voor je leerlingen.

Kwaliteitsverbetering in het hbo

Ben je docent in het hbo en wil je het onderwijs op school verbeteren? Lees hoe je als docenten écht kan samenwerken voor nog beter onderwijs.
instrumenten leerKRACHT

Scholing

Hoe kan je zorgen dat scholing op duurzame wijze leidt tot versterking van de lespraktijk? Daar bieden de leerKRACHT-instrumenten handvatten voor.
Verbeterbord

Opbrengstgericht werken

In dit artikel laten we drie hulpmiddelen zien die jou, het team en de leerlingen helpen bij opbrengstgericht werken.
Instrumenten voorwaarden leerKRACHT

Schoolontwikkeling

Als een verbetercultuur een voorwaarde is voor schoolontwikkeling, dan is de vraag ‘hoe ziet zo’n verbetercultuur er in de praktijk uit?’