Mentoring voor schoolleiders & leiders uit het bedrijfsleven

Ben jij een (adjunct) directeur, (con)rector, opleidingsmanager of teamleider op een school die het leerKRACHT-programma heeft doorlopen? Of heb jij als schoolleider het leerKRACHT-programma gevolgd en werk je al elders?
Honderd leidinggevenden uit het bedrijfsleven (oa Rabobank, Tata Steel, Philips, Interpolis) willen met jou uitwisselen over continu verbeteren. Over hoe je leidinggeeft aan een team in een verbetercultuur. Hoe je richting geeft, kaders stelt en daarbinnen het team ruimte geeft. Hoe je tijd vrijmaakt voor leidinggeven op de werkvloer. En alle vragen die voor jou en hen belangrijk zijn.
Je bent van harte welkom in dit unieke (en kosteloze) programma.

Waarom dit mentoringproject voor schoolleiders?

Binnen een cultuur van continu verbeteren past het delen van kennis en ervaringen. Het geeft nieuwe inzichten, inspiratie en vaak ook praktische oplossingen voor uitdagingen. Niet alleen binnen de school deel je en doe je inspiratie op, maar ook buiten de eigen organisatie. Vandaar dat de bedrijfsbezoeken een belangrijke plek in het leerKRACHT-programma hebben. Het mentorprogramma bouwt hierop voort. Door 1 op 1 met een andere leidinggevende kennis en ervaringen uit te wisselen over continu verbeteren, krijgen jullie nieuwe inzichten vanuit een ander perspectief. Dit helpt om de verbetercultuur verder vorm te geven, te onderhouden en nog verder uit te bouwen.

Dit jaar is het mentorprogramma een pilot die we graag willen aanbieden aan schoolleiders die het leerKRACHT-programma al hebben doorlopen. De inzichten uit de pilot nemen we mee om het mentoring-programma volgend jaar mogelijk te maken voor nog meer schoolleiders en bedrijfsleiders.

Wat houdt dit mentoring-programma in?

• We matchen je 1 op 1 aan een leidinggevende uit een bedrijf met ervaring met continu verbeteren
  • We organiseren een start webinar op 17 november waarbij we jullie (schoolleiders en leidinggevenden uit het bedrijfsleven) handvatten geven voor jullie gesprekken
  • Daarna maken jullie zelf 3 afspraken voor mentorsessies van 2 uur: 1x bij het bedrijf, 1x op school en 1x online
  • Jullie krijgen van ons voor elk van de drie gesprekken een praktisch handvat mee, waardoor deze gesprekken echt inhoudelijk worden.
bedrijfsbezoek leerKRACHT

AFBEELDING VAN EEN BEDRIJFSBEZOEK

Leervragen:

• Hoe geef je leiding aan een team in zo’n verbetercultuur?
  • Hoe geef je daarbij richting, stel je kaders en geef je daarbinnen het team ruimte?
  • Hoe maak je zelf tijd vrij voor leidinggeven op de werkvloer?
  • En alle andere vragen die voor jou en je partner uit het bedrijfsleven belangrijk zijn.

Hoe kun je je aanmelden?

Ben jij:

• Een schoolleider, (adjunct) directeur, (con)rector, afdelingsmanager of teamleider uit het po, vo of mbo?
  • Die het programma van stichting leerKRACHT heeft gevolgd? Dit programma is voor alle schoolleiders die met leerKRACHT gewerkt hebben. Ook als je ondertussen al elders werkt.
  • Verandercoach in een bestuur
  • En wil jij continu verbeteren een nieuwe boost geven of verder integreren binnen de organisatie?

Meld je aan door via onderstaande button het formulier in te vullen. Schrijf alvast het webinar op woensdag 17 november van 16.00-16.50 in je agenda. Zodra je aanmelding bevestigd is, krijg je de officiële uitnodiging voor dit webinar. En rond die tijd zul je ook je ‘match’ uit het bedrijfsleven ontvangen. We zien uit naar je inschrijving!

Interesse in dit gratis programma?

We zijn al gestart met het mentoringproject, maar je kan nog wel je interesse voor het project laten weten. Wellicht kan je nog aanhaken.

Heb je vragen? Neem dan contact op met info@stichting-leerKRACHT.nl

Interesse Contact