het bord in de klas
Wil je de betrokkenheid van je leerlingen vergroten? Wil je hen meer eigenaarschap geven voor hun leren? Introduceer dan het Bord in de Klas!
Evidence-informed werken
Onderzoek naar wat werkt in het onderwijs is er genoeg. Maar wat ergens werkt, werkt niet overal. Dan maar zonder onderzoek verder? Zo mis je kansen voor je leerlingen. In deze blog leggen we uit hoe je interventies vindt die bij jou op school in de klas het verschil maken en hoe je ze succesvol toepast. Niet alleen, maar samen je collega’s.
Kwaliteitsverbetering op VSO-school Berg en Bosch
Door aan onderwijsdoelstellingen en schoolontwikkeling te werken kon VSO-school Berg en Bosch samen bergen verzetten. Lees het hele artikel.
Strategisch HRM-beleid
Een strategisch HRM-beleid zet in op een verbetercultuur. Verhoog de leeropbrengsten én vergroot het werkplezier. Lees meer!
Verandercoaches
Maak de leerKRACHT aanpak duurzaam in jouw organisatie door de inzet van verandercoaches.
Het Schoolleiders programma
Samen met de AVS Academie organiseert Stichting leerKRACHT de leergang Verbetercultuur voor schoolleiders. Schoolleiders die aan de slag willen met verbetering van het onderwijs, doen in deze leergang inspiratie, kennis en vaardigheden op om een begin te maken met een verbetercultuur op school. Deze leergang is gecertificeerd door het Schoolleidersregister PO en heeft een herregistratiewaarde van 35%, wat gelijk staat aan 35 punten.
Opbrengstgericht werken
In dit artikel laten we drie hulpmiddelen zien die jou, het team en de leerlingen helpen bij opbrengstgericht werken.
Schoolontwikkeling
Als een verbetercultuur een voorwaarde is voor schoolontwikkeling, dan is de vraag ‘hoe ziet zo’n verbetercultuur er in de praktijk uit?’
Collegiale visitatie
Hoe haal je de hobbels weg zodat het uitvoerbaar, leerzaam én prettig is? Lees meer over collegiale visitatie.