Wij zijn leerKRACHT

We zetten leraren en docenten op een voetstuk. Niet alleen om ze te bewonderen, maar omdat vakmanschap de kwaliteit van onderwijs bepaalt. Omdat elke leerling en student een geweldige leraar verdient.

We zijn er voor de leerling, om voor hen het onderwijs te verbeteren. Om ze zo alle kansen te bieden.

We doen dat met vertrouwen in de leraar. Het is aan leraren om in hun teams te bepalen wat goed is voor hun leerlingen.

We weten dat leraren vooral beter worden als ze samenwerken in een cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’. Een cultuur waarin van en met elkaar leren en samen onderwijs verbeteren normaal is.

We zien dan leraren die dit niet af en toe doen, maar elke dag. Niet met een paar enthousiastelingen, maar met iedereen op school. Niet omdat het moet, maar omdat ze het zelf willen.

We merken dat leraren op scholen met een verbetercultuur hun leerlingen om feedback vragen en mee laten denken. Omdat leerlingen betere ideeën hebben dan menigeen vermoedt en het verdienen om gehoord te worden.

We helpen scholen met een aanpak en methodiek om zo’n verbetercultuur te creëren.

We nodigen scholen uit die aanpak uit te proberen en vooral aan te passen aan wat voor hen werkt, want goed onderwijs geef jezelf vorm.

Onze aanpak en methodiek maken we elk jaar een stukje sterker. Op basis van de feedback van scholen.

En als een school eenmaal begonnen is, houdt deze voor altijd toegang tot onze verbeteringen.

We hebben een organisatie, niet omdat we een organisatie willen zijn, maar omdat we een team van sterke mensen nodig hebben om scholen te ondersteunen.

We willen zoveel mogelijk nieuwe scholen aan boord krijgen, niet om als stichting te groeien, maar omdat elke nieuwe school ons in de gelegenheid stelt impact te hebben op honderden leerlingen.

We streven een duurzame verandering na, en willen in 2025 het punt bereiken waarop de beweging die we hebben ingezet niet meer te stoppen is.

We staan voor een cultuur van elke dag samen een beetje beter.

We hebben vertrouwen in leraren.

Wij zijn er voor de leerling.

Wij zijn leerKRACHT.

Wij hebben vier uitgangspunten die leidend zijn voor ons handelen op deelnemende scholen en voor ons als stichting.

Stichting leerKRACHT onze kernwaarden