Met de leerkracht-aanpak werk je samen met je team aan nog beter onderwijs. Door te inspireren, verantwoordelijkheden bij de teams neer te leggen en ze de mogelijkheid te geven om samen te werken en samen te leren.
De bordsessie is een wekelijkse, korte sessie, waarin je met je collega’s en de schoolleiding de voortgang bespreekt op jullie doelen voor deze periode. Aansluitend ga je in een werksessie met de bijbehorende acties aan de slag.
De doelen die je met je team stelt, vertaal je in tweetallen naar de dagelijkse lespraktijk. Daarbij gebruik je elkaars kennis en kijk je samen welke handvatten onderwijsonderzoek biedt.
Of een verbeterd lesontwerp werkt, blijkt pas in de praktijk. Daarom geef je als leraar deze les en vraag je je collega de les te observeren. Doel van de observatie is te zien en te horen wat het effect van de les op leerlingen is.
De leerling is een inspiratiebron voor nieuwe doelen en acties. Leerlingen kunnen bij uitstek feedback geven over het onderwijs en werken zo mee aan verbeteringen.