Met de leerkracht-aanpak werk je dagelijks aan nog beter onderwijs. Door te reflecteren, experimenteren en verbeteren maak je elke dag het verschil voor je studenten.
Als opleiding bepalen jullie samen jullie ambitie en welke verbeterthema’s belangrijk zijn om aan te werken. Jullie onderzoeken welke verbeteringen nodig zijn en welke aanpak in de klas het verschil kan maken.
Door dit direct om te zetten in concrete acties in de klas ervaren jullie en de studenten gelijk effect. Samen met je collega’s bespreek je de effecten, leer je van elkaar en werk je samen aan het nog beter maken van je lessen. Door studenten te betrekken bij de verbeteringen, neemt hun eigenaarschap toe en krijg je waardevolle feedback.
De bordsessie is een wekelijkse, korte sessie, waarin je met je collega’s de voortgang bespreekt op jullie doelen. Aansluitend ga je in een werksessie direct met de bijbehorende acties aan de slag.
De doelen die je met je team stelt, vertaal je in tweetallen naar de dagelijkse lespraktijk. Daarbij gebruik je elkaars kennis en kijk je samen welke handvatten onderwijsonderzoek biedt.
Of een verbetering werkt, blijkt pas in de praktijk. Daarom probeer je verbeteringen direct uit en vraag je een collega deze les te observeren. Doel van de observatie is te zien en te horen wat het effect van de les op studenten is.
De student is een inspiratiebron voor nieuwe doelen en acties. Zij kunnen feedback geven over jullie onderwijs. Zo werken zij mee aan verbeteringen en wordt hun betrokkenheid groter.
Wil je weten wat de leerkracht-aanpak voor je school of team kan betekenen? Hoe het aansluit bij jullie ambities, bij wat jullie al doen en wat jullie willen gaan bereiken?
In onze gratis webinars kun je zelf ervaren hoe je als school elke dag een beetje beter wordt.