Stichting Leerkracht

🎙 Onderzoekende houding

Aflevering 8 — Podcast De Gelukkige School

Door: Joël Kamminga en hosts Tessa Brummelkamp en Jelle Verwer

30 april 2025 • Duur: 28:54

In deze aflevering van ‘de Gelukkige school’ spreken we met Joël Kamminga over het belang van een onderzoekscultuur op school. Joël is leraar in groep 7 op basisschool De Sprankeling in Damwoude. Daarnaast rond hij momenteel zijn masterthesis af, waarin hij onderzoekt in welke mate samen verbeteren invloed heeft op een onderzoekende houding. Je hoort wat er nodig is voor een onderzoekscultuur, wat wel en niet werkt, en hoe dit er op een school uitziet.

Joël Kamminga
Joël Kamminga

Het onderzoek van Joël Kamminga zal, wanneer deze gepubliceerd is, binnenkort op deze pagina te zien zijn. In zijn onderzoek kijk Joël naar de attitude van leraren ten aanzien van het leerkracht-programma ná het implementatietraject. Hierin verschilt zijn onderzoek met dat van Oberon, wat focust op het implementatietraject van leerkracht zelf.

In deze podcast wordt verwezen naar:

Onderwijskennis van het NRO

Leidraad: Werken aan onderwijsverbetering in het primair onderwijs

De kracht van leerkracht

Effectonderzoek naar de werking van Stichting leerkracht na anderhalf jaar onderzoek

Onderwijskennis van het NRO

Leidraad: Werken aan onderwijsverbetering in het voortgezet onderwijs

Ontvang het laatste nieuws

Blijf op de hoogte van alles rondom Stichting leerkracht door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Door je in te schrijven ga je akkoord met ons privacybeleid en geef je toestemming om updates van Stichting leerkracht te ontvangen.

Niet beschikbar

Niet beschikbar

Persoonlijke gegevens

School

Vragen

Ontvang het laatste nieuws

Blijf op de hoogte van alles rondom Stichting leerkracht door je aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Persoonlijke gegevens

School