In deze aflevering van ‘de Gelukkige school’ spreken we met Joël Kamminga over het belang van een onderzoekscultuur op school. Joël is leraar in groep 7 op basisschool De Sprankeling in Damwoude. Daarnaast rond hij momenteel zijn masterthesis af, waarin hij onderzoekt in welke mate samen verbeteren invloed heeft op een onderzoekende houding. Je hoort wat er nodig is voor een onderzoekscultuur, wat wel en niet werkt, en hoe dit er op een school uitziet.
Het onderzoek van Joël Kamminga zal, wanneer deze gepubliceerd is, binnenkort op deze pagina te zien zijn. In zijn onderzoek kijk Joël naar de attitude van leraren ten aanzien van het leerkracht-programma ná het implementatietraject. Hierin verschilt zijn onderzoek met dat van Oberon, wat focust op het implementatietraject van leerkracht zelf.
Leidraad: Werken aan onderwijsverbetering in het primair onderwijs
Effectonderzoek naar de werking van Stichting leerkracht na anderhalf jaar onderzoek
Leidraad: Werken aan onderwijsverbetering in het voortgezet onderwijs
Door je in te schrijven ga je akkoord met ons privacybeleid en geef je toestemming om updates van Stichting leerkracht te ontvangen.