Wat bereik je na één jaar?
Na deelname aan deze pilot heeft jouw school:
Waarom deelnemen aan deze pilot?
Een verbetercultuur: Elke dag samen een beetje beter
Onderzoek na onderzoek laat zien wat het verschil maakt in de kwaliteit van het onderwijs: schoolleiders en leraren die samen het onderwijs verbeteren. Zij bereiken meer met hun leerlingen.
Een verbetercultuur maakt dat je elke dag bezig bent met kwaliteitsverbetering en dus samen aan nóg beter onderwijs werkt. leerKRACHT creëert zo’n verbetercultuur op scholen.
Op onze aanpak pagina vertellen we hoe leerKRACHT helpt op scholen en in stichtingen. Je leest meer over hoe je als lerarenteam en als schoolleider aan de slag kan op school en hoe je een cultuur van ‘elke dag een beetje beter’ creëert in jouw organisatie/stichting.
Meld je aan vóór eind april
Er is slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Zorg dat jouw school deze kans niet mist en meld je aan vóór eind april.
Plan een oriënterend gesprek
Wil jij op jouw school ook een sterk leerklimaat en verbetercultuur? Plan een oriënterend gesprek en ontdek hoe wij jouw school kunnen helpen!
Bekijk de webinar replay
Krijg alvast een voorproefje van wat de pilot te bieden heeft door onze recente webinar te bekijken.
Vanuit stichting leerKRACHT werken aan een cultuur van elke dag samen een beetje beter. Zo bouwen we aan merkbaar en meetbaar beter onderwijs, grotere kansengelijkheid en meer werkplezier.
Wil jij meer horen over dit programma?
Ga in gesprek met een expertcoach.
Meer informatie
Een sterk leerklimaat op school met klassenmanagement
Over het belang van goed leerlinggedrag en wat dat van leraren vraagt
Als leerlingen zich op school niet weten te gedragen komt hun leren en dat van hun klasgenoten in gedrang. Als we leerlingen geen goed gedrag aanleren, zoals zelfdiscipline, doorzetten en empathie, dan gaan zij kansen missen later in hun leven.
Hoe kan het dan dat op Nederlandse scholen goed leerlinggedrag niet de norm is? Dat internationaal onderzoek laat zien dat Nederlandse klassen de meest onrustige zijn? Dat leraren schoolregels niet allemaal toepassen?
In dit artikel verkennen we de cruciale rol van goed leerlinggedrag in het creëren van een sterk leerklimaat op school. We duiken in wat goed leerlinggedrag precies inhoudt, onderzoeken het belang ervan voor zowel leerlingen als leraren en bekijken de praktische uitdagingen en oplossingen voor op school.
We richten ons op de realiteit van leerlinggedrag in Nederlandse scholen, waar uitdagingen zoals onrust in de klas en een gebrek aan motivatie prominent aanwezig zijn. Door middel van casestudy’s, zoals die van het Alfrinkcollege (een vmbo) en Brede Basisschool De Vuurvogel, bieden we inzichten in effectieve strategieën en praktijken die hebben geleid tot merkbare verbeteringen in het gedrag van leerlingen en het algehele leerklimaat.
Bovendien tackelen we enkele veelvoorkomende mythes over leerlinggedrag en sluiten we af met het belang van een consistente, schoolbrede aanpak om gewenst gedrag te realiseren en te handhaven.
Wil je meer weten?