Start jij ook komend jaar met leerKRACHT op jouw school? Schrijf je in voor 24 juni voor een gegarandeerde plek. Klik hier om je in te schrijven.

De leerKRACHT-podcast: De Gelukkige School

Hoe houd je focus? Hoe betrek je kinderen bij het lesgeven? In De Gelukkige School nodigen we elke aflevering iemand uit het onderwijs uit om over een inspirerend onderwerp te praten.

Elke dag samen een beetje beter. Met je team, met je leerlingen, met jezelf? Hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je als leraar en leidinggevende steeds beter wordt in je vak en hoe wordt je als team samen steeds sterker? En dat alles graag met minder werkdruk, in plaats van meer. Daar gaan Jelle Verwer en Tessa Brummelkamp het over hebben in de leerKRACHT-podcast: de Gelukkige School. In deze podcast nodigen we elke aflevering iemand uit het onderwijs uit om over een inspirerend onderwerp te praten.

Google podcast

Aflevering 6: Eigenaarschap in je team met Anneke Hesseling

4 april 2022 | 32:13

Deze keer gaat de aflevering van de Gelukkige School over Eigenaarschap in je team. Anneke Hesseling, verandercoach binnen het Alfa college neemt je mee in hoe ze binnen het Alfa College werk maken van eigenaarschap. We horen onder meer over waarom eigenaarschap niet zo ongrijpbaar is als vaak gedacht, regelruimte en roulerende rollen en veel praktische tips om samen met je team aan de slag te gaan met eigenaarschap.

Portret Anneke Hesseling

Aflevering 5: Positieve verwachtingen met Sebastian Blanck

4 april 2022 | 32:13

Er is weer een nieuwe aflevering van de leerKRACHT-podcast De Gelukkige School. We spreken deze keer met Sebastian Blanck. Hij is directeur van Volt! Toekomstmakers, een vernieuwende vmbo/havo-school in Vleuten, Utrecht. In de Podcast vertelt hij openhartig over de ontwikkeling die hij op school met zijn team meemaakt. Hij gaat in op de combinatie van de Transformatieve School en werken met leerKRACHT, waarom het belangrijk is om ervoor te zorgen dat de ‘kleedkamer’ niet te groot wordt en de kracht van de Retrospective.

sebastian blanck volt

Aflevering 4: Veilig veranderen met Eveline Driest

21 maart 2022 | 37:56

In deze aflevering van De Gelukkige School gaan we in gesprek met Eveline Driest. Haar thema is (on)veilig veranderen. Hoe zorg je in een veranderproces aan de ene kant voor veiligheid en comfort, terwijl je weet dat je bij verandering juist bewust de onzekerheid opzoekt. Een gesprek over ‘Gewoon Doen’, Trust the process, de voorhoede en de achterste wagonnetjes en hoe belangrijk het is om ook in onzekere tijden te werken aan een stip aan de horizon.

eveline driest

Aflevering 3: Gedeeld Leiderschap met Marjolijne Mulders

21 februari 2022 | 32:27

Marjolijne Mulders is schoolleider op basisschool De Klimop in Purmerend en verandercoach bij Stichting CPOW & MOP. In deze podcast vertelt Marjolijne over gedeeld leiderschap. Hoe bereik je gedeeld leiderschap, wat is het effect op het team en de leerlingen en wat doe je als schoolleider dan nog wel?

Marjolijne Mulders schoolleider

Aflevering 2: Bewezen effectieve onderwijstools met Lotte Leijdekkers

7 februari 2022 | 33:38

Lotte is Lead Doorloopjes bij Stichting leerKRACHT en werkt voor Zonova, een schoolbestuur in Amsterdam Zuid-Oost. In deze podcast vertelt Lotte over de oorsprong en inhoud van Doorloopjes. Ze gaat in op de manier waarop leraren Doorloopjes kunnen inzetten om nóg beter te worden in hun vak. Hoe pas je deze bewezen effectieve tools toe?

lotte leijdekkers evidence informed werken

Aflevering 1: Focus met Bernie Kooistra

25 januari 2022 | 35:06

Schoolleider Bernie Kooistra neemt je in deze aflevering mee over het houden van focus op wat er echt toe doet voor de leerling. Hoe houd je focus, ook in deze tijden van online werken, hoe zorg je ervoor dat je niet in een tunnelvisie vervalt, hoe maak je de juiste keuzes, en hoe bereik je dit sámen, met je leerlingen en met je team?

bernie kooistra schoolleider

Wil je meer weten over de leerKRACHT-aanpak?

Eén van onze expertcoaches gaat graag in gesprek om antwoord te geven op jullie vragen.

Webinars

Wil jij met jouw onderwijsteam werken aan verbetering van het onderwijs op jouw school?

Volg een webinar