Het onderliggende programma biedt een evidence-informed werkwijze
Wat levert meedoen aan deze pilot op?
Waarom meedoen aan Leren tussen Scholen?
Rollen
- Peer Reviewers (schoolleiders)
- De lerende leider die kritisch durft te kijken – ook buiten de eigen school
- Peer Reviewers zijn schoolleiders die collega-teams ondersteunen bij het realiseren van impact.
- Schoolcoaches (leraren/ib/kc)
- De aanjager van verandering en professionele groei
- De Schoolcoach is een ervaren leraar die collega’s ondersteunt in het samen verbeteren van het onderwijs
*De twee beschreven rollen zijn per team (2-4 personen). Elke cirkel stelt ook nog een coördinator aan, die helpt bij een strakke planning.
Research partners – Leren tussen Scholen wordt ontwikkeld ism:
Door het opbouwen van kennis en capaciteit kunnen deelnemers zelfstandig reviews blijven doen.
Meer informatie
Trainingsdata voor ’Build-fase’ pilot in 25/26
- Online Startworkshop 29/9
- Opleidingsdag 8/10
- Tracking progress 11/2
- Verdieping schoolcoaches 9/3
- Integratie workshop 17/6
De verwachting is dat er in jaar-1 twee peer reviews worden uitgevoerd. In jaar-2 de overige 2/3 in de cirkel.
In het 2e (Embed-jaar) is er 1 fysieke trainingsdag en 2 online momenten.
Wil je meer weten?
Neem dan contact op met Ineke van der Meijden (inekevandermeijden@stichting-leerkracht.nl)