De leerKRACHT-Versneller

Stap voor stap naar meer werkplezier, meer leerplezier en nóg beter onderwijs

De leerKRACHT-Versneller

Zijn jullie als team al aan de slag met het verbeteren van het onderwijs, maar wil je dat proces verder versnellen? Ben je het vergaderen beu? Wil je leerlingen betrekken bij het realiseren van jullie doelen? Dan biedt de leerKRACHT-werkwijze daarvoor praktische handvatten die bewezen werken.

Voor basisscholen die zelf al eerste stappen hebben gezet met onderdelen van onze werkwijze bieden wij een versneld programma. Jullie krijgen daarbij toegang tot onze online leerKRACHT-academie én webinars voor training in de leerKRACHT-werkwijze. Begeleid door een van onze expertcoaches ga je daarna met één team en de schoolleiding aan de slag. Zo ontwikkel je al doende een lerende cultuur op school, verbeter je samen het onderwijs en zorg je voor meer leer- en werkplezier.

Wacht niet langer en schrijf je in!

Waarom kiezen voor de leerKRACHT-Versneller

Jij en je team willen:

• Een manier om meer onderwijservaringen met elkaar te delen.
  • Leerlingen betrekken bij het verbeteren van het onderwijs.
  • Een manier om samenwerken aan onderwijs werken effectiever te maken.
  • Minder tijd aan vergaderingen besteden.
  • Een volgende stap zetten naar een hecht samenwerkend professioneel team.
  • Vaker elkaars lessen bezoeken om van elkaar te leren.
  • Alle onderdelen van de leerKRACHT- werkwijze onder de knie krijgen.
  • Beter onderwijs, meer werkplezier en meer leerplezier voor de leerlingen.

Bekijk hier waarom basisschool de Ieme in Veghel koos voor de leerKRACHT-Versneller!

Hoe weet ik of onze school geschikt is voor dit traject?

• Jullie zijn een basisschool.
  • De kwaliteit van het onderwijs op school is op orde.
  • Jullie werken zelf al met onderdelen van de leerKRACHT-werkwijze, bijvoorbeeld een bordsessie, onderling lesbezoek of samen lessen ontwerpen.
  • Er is een team van leraren dat aan de slag wil met de leerKRACHT-werkwijze en deze wil vertalen naar de rest van de school.
  • De schoolleiding wil actief meedoen.

Hoe werkt het?

Gedurende 8 weken gaat één team aan de slag met de leerKRACHT-werkwijze. Dit is een team van 5 tot 9 leraren, waarbij de schoolleiding aansluit. Vier van deze sessies worden begeleid door een expertcoach van stichting leerKRACHT, de overige vier sessies worden door het team zelf uitgevoerd met behulp van een programma van leerKRACHT. Dit team gaat na deze 8 weken zelf verder met de leerKRACHT-werkwijze en helpt daarnaast deze manier van werken te verspreiden in de hele school. De expertcoach komt na 4 en 8 maanden terug om daarbij ondersteuning te bieden.

Wat moet je organiseren?

• Een team van 5 tot 9 leraren dat samen met de schoolleiding wil starten. Dit team is idealiter een bouw (of bij een kleine school het hele team).
  • Het team heeft 8 weken lang, 2 uur per week ruimte voor een bordsessie en aansluitende werksessie.
  • Het team bedenkt van te voren met welke doelen zij voor de leerlingen aan de slag willen.
  • Na deze 8 weken is er 1 tot 1,5 uur per week gereserveerd voor dit team om het onderwijs, met de leerKRACHT-werkwijze, verder te ontwikkelen. Deze tijd kan binnen het taakbeleid vallen onder professionalisering of onder lesvoorbereiding.
  • Uiteindelijk wordt er wekelijks voor het hele lerarenteam 1 tot 1,5 uur per week vrijgemaakt om samen het onderwijs te verbeteren.

Wat kun je van ons verwachten?

• Zes bezoeken van een leerKRACHT-expertcoach, waarvan vier bezoeken in de eerste 2 maanden en twee bezoeken na 4 en 8 maanden.
  • Training in het gebruik van de leerKRACHT-instrumenten (bordsessies, gezamenlijk lesontwerp, lesbezoek en stem van de leerling).
  • Toegang tot onze online-academie, waar de volledige leerKRACHT-werkwijze beschikbaar is in 100 korte video’s (van 2 minuten) en eenvoudige stappenplannen.
  • Deelname aan 8 online webinars, waarin we deelnemers trainen om onderdelen van de leerKRACHT-werkwijze zelf op school toe te passen.

Wat zijn de kosten?

De leerKRACHT-Versneller kost € 4.000,-.

Hoe kunnen we ons inschrijven voor dit traject?

Inschrijven voor de leerKRACHT-Versneller kan via de onderstaande button.

Daarmee verplicht je je nog tot niets. Nadat jullie je hebben aangemeld, neemt een van onze expertcoaches contact op voor een intakegesprek. In dat gesprek onderzoeken jullie samen of het programma goed bij jullie school past. Daarna sturen we jullie een samenwerkingsovereenkomst. Dan pas is deelname definitief.