Programma’s

Wil je als school starten met leerKRACHT? En samen met je collega’s werken aan een cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’? Dan kies je voor het leerKRACHT programma, waarin je 1-2 jaar intensieve begeleiding krijgt en de basis legt voor jarenlange duurzame impact. Echter, we hebben ook programma’s op maat voor kleinere scholen, besturen, schoolleiders, en misschien wel voor jouw specifieke geval. Ga daarom vooral met ons in gesprek, onze expertcoaches lichten de diverse programma’s toe. Ben je nu al benieuwd naar de mogelijkheden? Bekijk dan onderstaande opties.

1. Ons basis programma

Het leerKRACHT programma is optimaal om de verbetercultuur effectief op te bouwen in de school. Het programma duurt 1 of 2 jaar, afhankelijk van de grootte en de behoefte van jullie school. Je krijgt dan een intensieve begeleiding van de expert coach, toegang tot een online academie, diverse bijeenkomsten en workshops. Meer weten?

2. Het Versneller programma

Voor grotere basisscholen die zelf al eerste stappen hebben gezet met onderdelen van leerKRACHT en kleinere basisscholen tot acht leraren, bieden wij een versneld programma. Jullie krijgen daarbij toegang tot onze online leerKRACHT-academie én webinars voor training in de leerKRACHT-werkwijze. Begeleid door een van onze expertcoaches ga je daarna aan de slag. Zo ontwikkel je al doende een lerende cultuur op school, verbeter je samen het onderwijs en zorg je voor meer leer- en werkplezier. Meer weten?

3. Het Inspiratie programma

Het leerKRACHT-inspiratieprogramma is bedoeld voor alle scholen die reeds hebben deelgenomen aan het leerKRACHT-programma. Veel scholen geven aan dat het belangrijk is om de verbetercultuur op school te blijven voeden, verdiepen, verfrissen en onderhouden. Het inspiratieprogramma biedt voor die scholen een ideaal programma. Meer weten?

4. Het Besturen programma

Dit intersectorale besturenprogramma is een samenwerking tussen PO-Raad, VO-Raad, MBO-raad en Stichting leerKRACHT met de medewerking van diverse Nederlandse topinstellingen (McKinsey, Bol.com, Rabobank en het UMC Utrecht). Dit leertraject is gestoeld op de professionaliseringsthema’s voor bestuurders. Thema’s als leiderschap, strategische visie en planning, verantwoording en persoonlijke professionaliteit zullen aan bod komen tijdens een drietal werkbezoeken aan Nederlandse topinstellingen. Daar gaat u in gesprek met CEO’s zoals Wiebe Draijer van de Rabobank en Huub Vermeulen van Bol.com. Meer weten?

5. het schoolleidersprogramma: AVS leergang verbetercultuur

Een cultuur op school waar leren de kern is, voor iedereen. In zo’n organisatie wil jij graag leidinggeven en zo’n werkplek gun je jouw collega’s en leerlingen. In deze leergang krijg je praktische handvatten om zo’n cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’ via de bewezen aanpak van stichting leerKRACHT te creëren op school. Stap voor stap ga je zelf aan de slag en neem je op een natuurlijke wijze jouw team mee. Deze leergang wordt aangeboden in samenwerking met AVS en is geaccrediteerd voor het schoolleidersregister PO.

Meer informatie over de leergang vind je hier.

Wil je je inschrijven voor een van onze programma’s?