Het leerKRACHT-programma voor directieteams

Waarom een leerKRACHT-programma voor directieteams?

Steeds meer directeuren zijn in hun eigen school aan de slag met leerKRACHT. Samen met de collega’s maken zij het onderwijs beter, hebben meer werkplezier en zien betrokken leerlingen. Daarvoor zetten zij de vier leerKRACHT-instrumenten in: het verbeterbord, samen lessen ontwerpen, elkaars lessen bezoeken en leerlingen een stem geven.

Als deze schooldirecteuren vervolgens in een directievergadering in hun bestuur aansluiten missen zij dit werken aan een gemeenschappelijk doel, de effectiviteit van de bordsessie en het van elkaar leren.

Tegelijkertijd zien bestuurders het effect van leerKRACHT op hun scholen. Veel van hen vragen zich af ‘wat kan ik hiermee in mijn directieteam?’ en ‘hoe kan ik het goede voorbeeld geven aan mijn scholen?’. Bovendien spreekt de onderwijsinspectie hen aan: ‘wat doet u voor het verbeteren van de kwaliteit van onderwijs en hoe zien we dat terug op je scholen?’

Waarom kiezen voor het leerKRACHT-directieprogramma?

• Je wilt met het directieteam af van die saaie vergaderingen en effectief en geïnspireerd samenwerken.
  • Je wilt als bestuurder samen met je directeuren het goede voorbeeld geven in het creëren van een verbetercultuur.
  • Je wilt als schoolleiders van elkaar leren en elkaar helpen onderwijskundige doelen te realiseren.
  • Je wilt een doorgaande lijn creëren in het verbeteren van het onderwijs: van het bestuur, via het directieteam en de scholen, tot in de klas.

Voor wie is het programma bedoeld?

Dit programma is alleen bedoeld voor directieteams waarin een aantal directeuren al werken met leerKRACHT op hun school.

Onder directieteams verstaan wij:

• PO: Bestuur, eventuele bovenschoolse directeuren, en de schooldirecteuren.
  • MBO: Branch- of domeindirecteur samen met de onderwijs- of teamleiders.
  • VO: Bestuurder samen met de rectoren.

Hoe ziet het programma eruit?

Het programma bestaat uit vier onderdelen:

• Bezoeken door een leerKRACHT-expertcoach gedurende het jaar. De expertcoach zal onderzoeken waar jullie behoeften liggen en de hoeveelheid benodigde begeleiding met jullie afspreken.
  • We gaan aan de slag met alle vier leerKRACHT-instrumenten: de bordsessie, samen ontwerpen, elkaars scholen bezoeken en de stem van leraren en leerlingen.
  • Onze expertcoach helpt jullie in drie fases met de introductie van leerKRACHT: de voorbereiding met de bestuurder en een of twee schoolleiders, de introductie van de leerKRACHT-instrumenten in het directieteam en tenslotte de borging van deze nieuwe manier van werken.
  • Een bedrijfsbezoek, een bezoek bij organisatie die werkt met een verbetercultuur. Daarin leren hoe zij dit doen en in gesprek gaan over 'elke dag een beetje beter' met medewerkers en managers.

Inschrijven en kosten

Afhankelijk van de grootte van het directieteam en het aantal werksessies, liggen de kosten voor dit programma tussen de € 4.000,- (6 werksessies) en € 9.500,- (16 werksessies). We maken hier van te voren een afspraak over.

Deelnemen aan het directieprogramma? Ga naar het inschrijfformulier

slide

Meer weten?

Heb je vragen over het programma voor directieteams?
Contact met ons opnemen kan natuurlijk altijd.
Mail ons via info@stichting-leerkracht.nl
Telefonisch zijn we bereikbaar op 085 - 401 57 94

Of download de brochure:

Nieuws en tips rechtstreeks in je inbox?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief