Ervaringen van leraren en schoolleiders over leerKRACHT

Bekijk hier de video’s en blogs met de verhalen van scholen die werken met de leerKRACHT-aanpak.

Het Alfrinkcollege in Deurne: via leerlinggedrag naar een van de beste Vmbo’s van Nederland

VMBO-school het Alfrinkcollege startte vijf jaar geleden met het toepassen in de klas van wat onderwijsonderzoek laat zien dat werkt. Met een focus op het verbeteren van leerlinggedrag, om de effectieve lestijd zo hoog mogelijk te maken. Vijf jaar later was het Alfrinkcollege één van de beste VMBO-scholen van ons land, met een percentielscore van 98 op het centraal eindexamen.
BBS De Vuurvogel

De ervaring van Brede Basisschool De Vuurvogel in Helmond: hoe je kunt starten met het versterken van leerlinggedrag. Lees hier het hele artikel.
podcaststadenensch

Podcast aflevering 15: Werken in Onderwijsteams, met Stad & Esch, een vo-school in Meppel

In deze podcast-aflevering zijn wij te gast bij Stad & Esch: een vo-school in Meppel. Tessa Brummelkamp en Jelle Verwer gaan in gesprek met Martijn Fuhler, Rieka Tuinstra en Peter de Visser, van Stad en Esch. Ze hebben het hebben over de kracht van het werken in onderwijsteams.
Visualisatie de succescriteria en alle leeractiviteiten, de Totempaal

Versneld zelfreguleren in het MBO

Hoe het docententeam Architectuur en Urban Design van Koning Willem 1 College versneld handen en voeten geeft aan zelfregulerend leren.
schoolleider marcella

Leergang Verbetercultuur voor schoolleiders: De ervaring van Meerscholen directeur Marcella van Wanroij

We stellen Marcella van Wanroij enkele vragen over de 5-daagse leergang Verbetercultuur voor Schoolleiders, die zij enkele jaren geleden volgde. Marcella is meerscholen directeur binnen de Stichting Lijn 83 in Heijen, Limburg. Het jaar daarna startte zij met haar scholen de leerKRACHT methodiek.
raymondschilperoordt

ervaring van een schoolleider over de leergang Verbetercultuur

Toen Raymond Schilperoordt, Directeur van SBO de Brug uit Goes, in 2020 begon op deze school, kende hij leerKRACHT nog niet. Zijn team werkte echter wel sinds 2015 met de leerKRACHT instrumenten. Hij besloot toen zelf mee te doen met het programma voor schoolleiders om meer kennis over de methode op te doen. We vroegen aan Raymond naar zijn ervaring over de vijf-daagse leergang Verbetercultuur voor schoolleiders.
Josien Kats De Appel borgen van verbeteringen

Hoe het team van KPO Kindcentrum De Appel elke dag samen een beetje beter werd en wordt

Van verbeteren zonder te borgen naar duurzame verbetering van het onderwijs. In dit verhaal vertellen Directeur Josien Kats en Intern begeleider en Schoolcoach Lotte Kerremans hoe zij met hun team aan onderwijsverbeteringen werken. Door het borgen van verbeteringen wordt het onderwijs op De Appel, niet tijdelijk, maar duurzaam beter.
korine giliamse

PODCAST aflevering 14: Veranderen in het MBO, met Korine Gilijamse van het Albedacollege

In deze podcastaflevering van de Gelukkige School zoomen we in op verbeteren in het mbo. Te gast is Korine Gilijamse van het Albeda College. Korine vertelt over hoe zij omgaat met gemopper over het rooster. Hoe ze de ruimte creëert om te innoveren voor docenten en hoe zij ervoor zorgt dat haar werkverdelingsplan bijdraagt aan haar ambities.…en nog meer tips om zelf mee aan de slag te gaan!
fiep westendorp

Fiep Westendorpschool

Hoe verbetert de Fiep Westendorpschool toch het onderwijs na uitdagende omstandigheden? Een sprong in het diepe: De moeilijke Covid-jaren, op een school middenin een stad met een hoog docententekort en in een wijk dat ook niet als de beste buurt van Amsterdam bekendstaat?