Nieuws en blogs

Luisterartikelen

Naast De Gelukkige School podcast hebben we nu ook het eerste luisterartikel van de Gelukkige School; ‘Hoe kunnen je leerlingen beter worden in begrijpend lezen en wat werkt daarbij?’
podcaststadenensch

Podcast aflevering 15: Werken in Onderwijsteams, met Stad & Esch, een vo-school in Meppel

In deze podcast-aflevering zijn wij te gast bij Stad & Esch: een vo-school in Meppel. Tessa Brummelkamp en Jelle Verwer gaan in gesprek met Martijn Fuhler, Rieka Tuinstra en Peter de Visser, van Stad en Esch. Ze hebben het hebben over de kracht van het werken in onderwijsteams.
Jacqueline van Zuilen en Tessa Brummelkamp treden toe tot bestuur stichting leerKRACHT

Jacqueline van Zuijlen en Tessa Brummelkamp nieuwe bestuursleden stichting leerKRACHT

De Raad van Toezicht heeft Jacqueline van Zuijlen en Tessa Brummelkamp tot nieuwe bestuursleden benoemd van stichting leerKRACHT. Jaap Versfelt en Celia van der Does verlaten het bestuur. De stichting is beide dankbaar voor de enorme bijdrage die ze hebben geleverd aan de oprichting en de ontwikkeling van leerKRACHT en hun niet aflatende streven om het onderwijs te verbeteren. Onderwijs waarin het vakmanschap van leraren centraal staat.
juibileum leerKRACHT

Jubileum uitzending 16 november

Tien jaar geleden werd stichting leerKRACHT opgericht. Geboren vanuit de overtuiging dat elke leerling het best mogelijke onderwijs verdient. Op deze pagina vind je de video van onze Jubileum-uitzending van 16 november in Rotterdam en de videoboodschap van Mariëlle Paul, minister van Onderwijs.
Visualisatie de succescriteria en alle leeractiviteiten, de Totempaal

Versneld zelfreguleren in het MBO

Hoe het docententeam Architectuur en Urban Design van Koning Willem 1 College versneld handen en voeten geeft aan zelfregulerend leren.
Groeikracht

Werk maken van een verbeter- en onderzoekscultuur kan nu met een forse subsidie van het Nationaal Groeifonds. Meld je aan voor het Groeikracht-programma en krijg (mede) ondersteuning van leerKRACHT.
schoolleider marcella

Leergang Verbetercultuur voor schoolleiders: De ervaring van Meerscholen directeur Marcella van Wanroij

We stellen Marcella van Wanroij enkele vragen over de 5-daagse leergang Verbetercultuur voor Schoolleiders, die zij enkele jaren geleden volgde. Marcella is meerscholen directeur binnen de Stichting Lijn 83 in Heijen, Limburg. Het jaar daarna startte zij met haar scholen de leerKRACHT methodiek.
Doorloopjes 3

Lancering Doorloopjes 3 op 29 november

Werken aan onderwijsverbetering? Dat doen leraren graag goed én samen. Na het succes van Doorloopjes 1 en 2, volgt nu de lancering van Doorloopjes 3! Vol met nog meer handvatten om meer te bereiken met evidence informed handelen binnen het onderwijs. In Pakhuis de Zwijger verzorgen wij op 29 november een onderwijsavond waar we je graag voor uitnodigen.
besturenprogramma met Bol.com

Intersectoraal leertraject voor bestuurders: Een kijkje in de keuken bij Nederlandse topinstellingen

In januari (’24) start het intersectorale bestuurderstraject van Stichting leerKRACHT, in samenwerking met de po-, vo- en mbo-raad. Je krijgt een unieke kans om te leren van vooruitstrevende bedrijven en organisaties, die werken aan een cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’.