Leergang Toepassen van onderwijsonderzoek in je school

Leerwinst vergroten met behulp van onderwijsonderzoek: hoe je als schoolleider het verschil maakt.

Ben je schoolleider en wil je aan de slag met het toepassen van onderwijsonderzoek?
Samen met een van je docenten of je ib’er? En wil jij weten hoe je als schoolleider het verschil kan maken door meer effect in de les te realiseren en jouw leraren sterker te laten handelen?

Het onderwijs bulkt van het onderzoek naar wat werkt in de klas. Maar wat gaat nu echt het verschil maken voor de kinderen bij jou op school? Met onderwijsonderzoek maak je als team onderbouwde keuzes aan de hand van relevante inzichten uit de wetenschap. Je ontwikkelt en verbetert je onderwijs met interventies die hun effect in de lespraktijk bewezen hebben én die passen bij de specifieke situatie van jouw school. Dit biedt nieuwe kansen om nog meer leerwinst te behalen met leerlingen.

In deze leergang leer je hoe jij als schoolleider je team kan enthousiasmeren om op school met onderzoek aan de slag te gaan. Je krijgt zelf kennis en kunde om jouw leerkrachten te begeleiden in wat bewezen werkt.

Samen met de AVS Academie en ResearchED Nederland ontwikkelden we vanuit Stichting leerKRACHT de vijfdaagse leergang ‘Toepassen van onderwijsonderzoek op je school’. Deze leergang heeft een herregistratiewaarde van 55 punten voor het Schoolleidersregister PO.

Josien Kats De Appel borgen van verbeteringen