Beter onderwijs en een grotere betrokkenheid van leerlingen in het basisonderwijs

Ervaar meer werkplezier en minder werkdruk met de leerKRACHT-methode

primair onderwijs po

‘Het gesprek op school gaat eindelijk weer over onderwijs’

Het onderwijs. Iedereen heeft er een mening over. Ondertussen sta jij met de voeten in de klei en ervaar je de dagelijkse realiteit. Je ging het onderwijs in vanwege je passie, om leerlingen kennis bij te brengen, ze in hun ontwikkeling te stimuleren. Maar nu ben je veel tijd kwijt met administratieve rompslomp, organisatorische randzaken en eindeloze vergaderingen. Je komt onvoldoende toe aan het verdiepen en vernieuwen van het onderwijs.

Dat kan anders! Als je werkt in een cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’ pak je deze problemen samen met je collega’s aan. Stichting leerKRACHT helpt zo’n cultuur te realiseren. In heel Nederland werken ruim 1.500 scholen in het basisonderwijs met leerKRACHT. Op deze scholen gaat het gesprek echt weer over onderwijs.

Wat zeggen leraren en schoolleiders over leerKRACHT?

Door het borgen van verbeteringen wordt het onderwijs op KC De Appel elke dag een beetje beter.

In de video laten Intern begeleider Lotte Kerremans en Directeur Josien Kats zien hoe zij het borgen van hun verbeteringen aanpakken.

De ervaringen van de schoolleider en leerkrachten van KBS Steppingstones

Hoe gebruikt basisschool Steppingstones het gezamenlijk lesontwerp om haar onderwijs te verbeteren? Hoor en zie in deze video de ervaring van de schoolleider en leerkrachten.

Hoe verbetert KBS De Klinker het rekenen en taal met leerKRACHT?

Hoe verbetert KBS De klinker het rekenen en taal op haar school met behulp van de bordsessie en het jaarbord. Andrea Moret en Jessy Vrolijk delen hun ervaring.

Impact in het PO

leerKRACHT helpt je het onderwijs op jouw school te verbeteren

Nu, meer dan ooit, heb je elkaar nodig op school. Met leerKRACHT creëer je een cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’. Waarmee je als leraren intensief samenwerkt en met je leerlingen en de schoolleiding het onderwijs verbetert. Dat helpt, bijvoorbeeld door:

• Gericht werken aan korte termijn doelen

zodat je in kunt spelen op wat jullie leerlingen nú aan onderwijs nodig hebben

• Efficiënt en zinvol samenwerken in (online) teams

waardoor je iedereen aangehaakt houdt, ook als het moeilijk is

• Meer met elkaar uitwisselen over lessen

waarmee je verder bouwt aan jullie ervaringen met online lesgeven

Ervaar het effect van leerKRACHT in de praktijk

Scholen in heel Nederland werken met leerKRACHT. Kijk op de kaart met meer dan 1.500 leerKRACHT-scholen en vraag een school in je buurt naar hun ervaringen. Ze vertellen daar vast graag over.

Of neem contact op met ons. We gaan dan met je in (online) gesprek om te onderzoeken wat de leerKRACHT-aanpak voor jullie kan betekenen.

Het verhaal achter leerKRACHT

Hoe werkt de leerKRACHT-aanpak?

Wil jij meer weten over hoe je het onderwijs op jouw po-school kan verbeteren?

Contact Meer info