Vergroot de leerlingbetrokkenheid.

Verbeter het onderwijs.

Verlaag de werkdruk.

Met de leerKRACHT-methode voor het voortgezet onderwijs

'Het gesprek op school gaat eindelijk weer over onderwijs'

Het onderwijs. Iedereen heeft er een mening over. Ondertussen sta jij met de voeten in de klei en ervaar je de dagelijkse realiteit. Je ging het onderwijs in vanwege je passie, om leerlingen kennis bij te brengen, ze optimaal toe te rusten voor een vervolgopleiding. Maar nu ben je veel tijd kwijt met eindeloze vergaderingen en onduidelijke afspraken. Je komt onvoldoende toe aan het verdiepen en vernieuwen van het onderwijs.

Dat kan anders! Als je werkt in een cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’ pak je deze problemen samen met je collega’s aan. Stichting leerKRACHT helpt zo'n cultuur te realiseren. In heel Nederland werken ruim 750 scholen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, mbo, pabo’s en lerarenopleidingen met leerKRACHT. Op deze scholen gaat het gesprek echt weer over onderwijs.

Welk effect ervaren docenten bij het werken met leerKRACHT?

Betrokken leerlingen

'Dit creëert echt een band met mijn klas. Dit is ons moment' zegt Samira Saïd over de bordsessies met haar vmbo-klas. Zo ziet echte betrokkenheid eruit.

Actievere leerlingen

Zie je uitstelgedrag bij je leerlingen? Weten ze niet hoe ze moeten beginnen? Docent Martin Augustijn had daar een oplossing voor.

Elke dag samen een beetje beter

De leerKRACHT-aanpak helpt je een verbetercultuur te creëren, waarmee je als leraren van elkaar leert en samen met je leerlingen en de schoolleiding het onderwijs verbetert. Dit zijn de drie belangrijkste dingen die je daarmee bereikt:

• Leraren hebben meer plezier in hun werk en ervaren minder werkdruk
  • Leerlingen voelen zich gehoord en zijn meer betrokken
  • Het onderwijs op school wordt beter

Ervaar het effect van leerKRACHT in de praktijk

Scholen in heel Nederland werken met leerKRACHT. Kijk op de kaart met alle 750 leerKRACHT-scholen en vraag een school in je buurt of je langs mag komen. Ze vertellen vast graag over hun ervaringen. Of neem contact op met ons, dan helpen we je een leerKRACHT-school in je regio te vinden.

Het verhaal achter leerKRACHT

Waarom is leerKRACHT in het leven geroepen

Het verhaal van Jaap Versfelt

Hoe werkt de leerKRACHT-aanpak?

Kijk naar deze korte uitlegvideo

Nieuws en tips rechtstreeks in je inbox?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief