In de media: NRC – De meester/juf heeft het te druk om les te geven

De werkdruk in het basisonderwijs is hoog. Een op de vijf leraren kampt met burn-outklachten. In NRC vertellen drie ervaringsdeskundigen hoe zij de werkdruk te lijf gaan. Eén van de oplossingen komt van Paula Hoonhout, directrice van twee basisscholen die met leerKRACHT meedoen: vervang vergaderingen door bordsessies.

‘Het geeft leerkrachten het gevoel dat ze er niet alleen voor staan en bezig zijn met zaken die er echt toe doen.’
Paula Hoonhout over de bordsessie

Samenwerken

Ook elkaar sterker maken door van elkaar te leren en in andere klassen ideeën op te doen wordt als oplossing gegeven om de werkdruk te verminderen. Door samen doelen te stellen en samen de lessen voor te bereiden ervaren leerkrachten meer collegialiteit.
Lees het hele artikel op nrc.nl
Wil je weten wat een bordsessie precies inhoudt? Of ben je benieuwd hoe je samen met collega’s lessen voorbereidt? Bezoek dan eens een leerKRACHT-informatiebijeenkomst.