De leerling? daar doen we het voor!

We zijn het leerKRACHT initiatief niet gestart voor de leraar maar voor de leerling.? Voor ons geldt ?de leerling centraal, de leraar daarvoor cruciaal?.? We weten dat deelnemende leraren enorm enthousiast zijn, maar wat merkt de leerling er eigenlijk van?

Maak tijd om te verbeteren

?We hebben het veel te druk om te verbeteren?. Dat hoor je in iedere sector. Het onderwijs is daarop geen uitzondering. 4 tips om die situatie te doorbreken.

Waarom een verbetercultuur niet zomaar ontstaat

Vanaf een afstandje ziet het cre?ren van een ?elke dag samen beetje beter? cultuur er echt heel makkelijk uit. Waarom is het dan zo lastig voor elkaar te krijgen?

Veranderen volgens de leerKRACHT principes

Hoe cre?er je een cultuur van 'Elke Dag Samen Een Beetje Beter'? met leerKRACHT hebben we gekozen voor een programma waarin 10 veranderprincipes zijn ingebouwd

Resultaat van onderzoek en metingen naar de impact van leerKRACHT

De Universiteit van Utrecht heeft een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd naar de impact van leerKRACHT. Dit zijn de resultaten.

Werken met twee borden

OBS De Leilinde is een daltonschool in Papendrecht. Deze school gebruikt niet ??n maar twee leerKRACHT-borden. Waarom? En: wat is het effect?

De bordsessie van Groep 8

De leerlingen uit groep 8 van Basisschool De Driemaster houden hun eigen bordsessie. Dit idee kwam van Mari?lle Montizaan, leerkracht van groep 8. Benieuwd hoe dat ging? Lees dan verder.

Tips voor goede bordsessies uit het MBO

Hoe houd je een goede bordsessie in het mbo. Het Zorg & Welzijn docententeam van Albeda Start College geeft de volgende tips.

Verbetercultuur en goed leraarschap

Over onderwijsfilosofie gesproken: ?hoe wenselijk een verbetercultuur in het onderwijs?' Stichting leerKRACHT denkt er graag over mee.