Masterplan basisvaardigheden: hoe bereik je als school duurzame impact met eenmalige middelen?

Het ministerie van Onderwijs lanceerde het Masterplan Basisvaardigheden. Met plannen voor de korte en lange termijn. Op de korte termijn krijgen 500 scholen extra financiële armslag om aan de slag te gaan en de basisvaardigheden op school op een hoger plan te tillen. Je kunt er experts mee in laten vliegen, extra handen inhuren of programma’s inkopen. Maar, hoe zorg je ervoor dat deze financiële injectie leidt tot blijvende verbetering van het onderwijs? Dat jullie team structureel sterker wordt, dat je je eigen vaardigheden opbouwt en ook toekomstige leerlingen daarvan profiteren? Dat vergt een aanpak die bestaat uit drie onderdelen die we in dit artikel uitwerken.

Lees het hele artikel over het Masterplan Basisvaardigheden
basisvaardigheden rekenen

Wil jij met je team effectief werken aan de basisvaardigheden op jouw school?

Volg dan ons webinar ‘Duurzaam versterken van de basisvaardigheden’ op 12 januari 15:30

Ga naar Doorloopjes.nl

Wil jij van een andere school in jouw regio horen hoe het is om het onderwijs op school ‘Elke dag samen een beetje beter’ te maken?

In onze regionale informatiebijeenkomsten kun je horen en ervaren hoe leerKRACHT in de praktijk werkt.