Nieuws

Ieder zijn eigen leerKRACHT – Een docent aan het woord

De leerKRACHT-aanpak bestaat in de basis uit vier instrumenten. Dit zijn de bordsessie, gezamenlijk lesontwerp, lesbezoek & feedback en de stem van de leerling. Deze vier instrumenten hebben natuurlijk een samenhang en versterken elkaar. Het zijn ook instrumenten die docenten zelf vaak een beetje aanpassen zodat ze beter aansluiten bij de behoeften van hun school of team. … Lees verder Ieder zijn eigen leerKRACHT – Een docent aan het woord

Kom naar de MeetUp van het Noorden

Wie is er nu niet nieuwsgierig naar hoe ook anderen werken aan een duurzame verbetercultuur? In een verbetercultuur is ook kijken bij elkaar, om elke dag een beetje beter te worden, belangrijk. Tijdens de MeetUp van het Noorden ontmoeten onderwijs en het bedrijfsleven elkaar om die uitwisseling tot stand te brengen. Het team Noord van Stichting LeerKRACHT heeft … Lees verder Kom naar de MeetUp van het Noorden

Ruim 600 scholen in heel Nederland kiezen voor ‘elke dag samen een beetje beter’

We zijn enorm blij dat het aantal deelnemende scholen en teams weer enorm gegroeid is met 148 tot 615 scholen in totaal. Een paar bijzonderheden: Basisonderwijs: Er doen nu 299 basisscholen mee. Dat betekent dat 1 op elke 21 basisscholen nu meedoet met leerKRACHT. We vinden het jammer dat we net 1 basisschool missen om … Lees verder Ruim 600 scholen in heel Nederland kiezen voor ‘elke dag samen een beetje beter’

Kansenongelijkheid in het onderwijs verminderen? Zo doe je dat: een topschool in actie

De Onderwijsinspectie constateerde in haar schokkende rapport ‘De staat van het onderwijs‘ dat er geen ontwikkeld land is waar de kansenongelijkheid in het onderwijs zo groot is als in Nederland. De oplossing hiervoor gaan we maar op één plek vinden: op school, bij teams van leraren die samen het onderwijs verbeteren. Geen mooier voorbeeld daarvan … Lees verder Kansenongelijkheid in het onderwijs verminderen? Zo doe je dat: een topschool in actie

Bestuurder: besteed je onderwijskwaliteit uit aan de Inspectie of neem je het heft in handen?

Door Jaap Versfelt Deze blog is voor bestuurders met hart voor onderwijs. Bestuurders die onderwijskwaliteit niet uitbesteden aan de Inspectie. Bestuurders die graag de handen uit de mouwen steken om het onderwijs op hun scholen beter te maken. Ben je er zo één? Lees dan door! Jij wilt het onderwijs verbeteren. Maar er zijn veel … Lees verder Bestuurder: besteed je onderwijskwaliteit uit aan de Inspectie of neem je het heft in handen?

leerKRACHT groeit dankzij het enthousiasme van de scholen

Door Jaap Versfelt Vijf jaar geleden startten we als goededoelenstichting met 15 pilotscholen. Ondertussen doen 615 scholen in heel Nederland mee, waarvan er 150 nieuwe scholen in september starten. Dit zijn 62 basisscholen, 30 middelbare scholen en 58 MBO & HBO-teams. Deze groei heeft verschillende oorzaken. Eentje daarvan heet word of mouth. Leraren en schoolleiders van deelnemende … Lees verder leerKRACHT groeit dankzij het enthousiasme van de scholen

Wij zijn een erkend leerbedrijf

Stichting leerKRACHT is door SBB erkend als leerbedrijf. Dit betekent dat wij aan alle voorwaarden voldoen om studenten van mbo-opleiding voor Secretaresse (niveau 3) een volwaardige stageplek te bieden. Als student vindt je bij ons een goede en veilige werkplek die aansluit bij jouw opleiding. Je oefent het beroep uit waarvoor je in opleiding bent, … Lees verder Wij zijn een erkend leerbedrijf

Kun je met feedback van leerlingen hun betrokkenheid vergroten?

Onze Les is een app om leerlingen op een laagdrempelige en veilige manier feedback te laten geven aan hun leraren. Het doel is om vervolgens het gesprek in de klas te voeren over hoe de lessen beter kunnen. Docent Eric Maas ervaart ook een positief bijeffect.