Nieuws

Zelf aan de slag met het Bord in de Klas
Stichting leerKRACHT stelt deze methode beschikbaar aan alle leraren in Nederland

Het is een van de onderdelen van de leerKRACHT-aanpak: het bord in de klas. Met dit leerlingenbord versterk je het eigenaarschap en de betrokkenheid van je leerlingen. Ook draagt het bord bij aan meer saamhorigheid en onderling begrip in je klas. We stellen dit krachtige middel, dat bedacht is dóór leraren, nu beschikbaar vóór alle … Lees verder Zelf aan de slag met het Bord in de Klas
Stichting leerKRACHT stelt deze methode beschikbaar aan alle leraren in Nederland

Studieloopbaanbegeleiding: meer duidelijkheid en meer begrip door de bordsessie

Mark van Gils is docent bij de opleidingen Maatschappelijke Zorg van het ROC Midden Nederland. Samen met zijn collega is hij loopbaanbegeleider van een groep BBL-studenten die werkzaam zijn in de gehandicaptenzorg. Sinds dit schooljaar houdt hij wekelijks een bordsessie in de loopbaanlessen. Mark van Gils: “Voor we met de bordsessies begonnen, vulden we de loopbaanlessen … Lees verder Studieloopbaanbegeleiding: meer duidelijkheid en meer begrip door de bordsessie

We zijn verhuisd!

Zo’n anderhalf jaar geleden waren we de eersten die in het leegstaande bedrijvenverzamelgebouw aan de Atoomweg trokken. Nu zijn we de laatsten die er weer uit gaan. Het verouderde gebouw zal over niet al te lange tijd tegen de vlakte gaan. We hebben dus een nieuw adres: Europalaan 400 – 5e  etage, 3526 KS Utrecht Net als … Lees verder We zijn verhuisd!

Werkdruk in het mbo:
MailMores

Door Karin Winters In de vorige post schreef ik over de verspillingscheck. Heb je inmiddels al wat dingen anders aangepakt en soms NEE gezegd tegen mensen? Heb je al wat dingen anders georganiseerd? MailMores Mail Mores 10 Do’s en Don’ts in één pdf Een van de grootste tijdverspillers is de mail. Zeker als je de … Lees verder Werkdruk in het mbo:
MailMores

Webinar: Bord in de Klas

Het is een van de instrumenten van de leerKRACHT-methode: het Bord in de Klas. Leraren die ermee werken willen niet meer zonder. Omdat ze ervaren dat hun leerlingen meer betrokken zijn, eigenaarschap nemen voor hun eigen leren en meer plezier hebben. Het bord biedt een simpele structuur en kost niet meer dan een kwartier per week.  … Lees verder Webinar: Bord in de Klas

Wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van leerKRACHT

In opdracht van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO) voeren onderzoekers van Universiteit Utrecht en Oberon een vierjarig onderzoek uit naar leerKRACHT. Stichting leerKRACHT heeft dit onafhankelijke onderzoek aangevraagd bij het Ministerie van Onderwijs. Het onderzoek richt zich op de effecten van het leerKRACHT-programma, zoals: leerlingresultaten, handelen van de leraar, cultuurprogramma en enthousiasme voor het programma. … Lees verder Wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van leerKRACHT

Meld je nu aan voor een Informatiebijeenkomst op een leerKRACHT-school!

Wil je weten wat de leerKRACHT-aanpak voor jouw school kan betekenen? Deelnemende scholen laten het je graag zien tijdens een Informatiebijeenkomst. Tal van leerKRACHT-scholen zetten hun deuren voor je open, en er komen steeds nieuwe locaties en data bij. Hoe ziet zo’n Informatiebijeenkomst eruit? Op een Informatiebijeenkomst geven we een korte interactieve uitleg over de … Lees verder Meld je nu aan voor een Informatiebijeenkomst op een leerKRACHT-school!