Wat kunnen deelnemende scholen in hun communicatie naar ouders vertellen over leerKRACHT?

We krijgen steeds vaker de vraag van deelnemende leerKRACHT-scholen wat ze kunnen vertellen over de leerKRACHT-methodiek in hun communicatie naar de ouders. Onderstaande tekst en evt de video kunnen jullie als deelnemende scholen in jullie nieuwsbrief, de schoolgids of op de website gebruiken om ouders te informeren.

Dit jaar zijn we met onze school gestart met de leerKRACHT-methodiek. Met behulp van leerKRACHT werken wij als team continu aan kwaliteitsverbetering van het onderwijs voor onze leerlingen, waarin we verschillende instrumenten gebruiken zoals de bordsessie (een wekelijkse, korte sessie, waarin we met elkaar de voortgang bespreken op onze doelen).

Als team leren we van elkaar en verbeteren we samen ons onderwijs. Er is veel ruimte voor ieders inbreng en we maken veel meer gebruik van elkaars kennis en kunde en zo sluit onze manier van werken steeds beter op elkaar aan. We kijken bij elkaar in de les om te zien wat het effect is op leerlingen. Ook de leerlingen zijn meer betrokken omdat zij feedback geven op de lessen en dus meewerken aan de verbetering.

De leerKRACHT-aanpak is gebaseerd op wat bewezen werkt in landen met nog beter onderwijs dan het onze, maakt gebruik van hoe bijvoorbeeld ziekenhuizen werken met ‘continu verbeteren’ en – blijkt uit onderzoek van de Universiteit Utrecht – effectief te zijn in het versterken van leraren in hun vak.

Wil je meer weten over de leerKRACHT-aanpak, bekijk dan deze video over leerKRACHT  of lees meer op de leerKRACHT-aanpak-pagina.

logo leerkracht