doorloopjes

Doorloopjes.nl – handvatten voor evidence informed handelen komt eraan!

Doorloopjes

Meer bereiken met evidence informed handelen

Wil jij als leraar nog meer bereiken met je leerlingen? Wil je je eigen lespraktijk verder versterken? Gehoord over ‘evidence informed’ handelen, maar zie je door alle bomen, boeken en websites het bos niet meer? Ben je geïnteresseerd in wat onderzoek jou kan vertellen over wat werkt? Zodat je met je leerlingen meer leerwinst bereikt wat in deze tijd van vertragingen door Corona harder nodig is dan ooit? Dan hebben wij iets voor jou!

Doorloopjes

Doorloopjes is de vertaling van het populaire boek Walkthru’s dat in Engeland de onderwijswereld flink op zijn kop zette. Het boek is door docent René Kneyber in het Nederlands vertaald , in maart verschenen en werd meteen goed verkocht. De tweede druk is onderweg met daarbij een flinke dosis ondersteuning.

11 mei: Doorloopjes.nl

Vanaf 11 mei gaat daarvoor de website www.doorloopjes.nl live, waar je inspirerende video’s zult vinden en allerhande extra informatie over de doorloopjes. De website geeft in 50 doorloopjes met korte video’s een handvat voor leraren. Registreren wordt gratis en levert je veel nieuwe inzichten op die je meteen kunt toepassen in je werk!

De handen ineen met beroepsverenigingen en experts

Samen met ResearchED en de beroepsverenigingen voor leraren Het Lerarencollectief, BAB en de BVMBO, heeft stichting leerKRACHT Doorloopjes.nl ontwikkeld. Dat doen we met Nederlandse en Vlaamse docenten: Pedro de Bruyckere, Dominique Sluijsmans, Tim Surma, René Kneyber, Jan van de Ven, Shauna Plompen, Emin Kececi en Yasin Yaylali. En we bieden jullie dit aan omdat wij vertrouwen in de kracht van leraren om onderwijsonderzoek in te zetten voor het verbeteren van de eigen lespraktijk.

Praktische toegang tot onderzoek

Doorloopjes.nl biedt jou een toegankelijke en praktische manier om evidence informed handelen toe te passen in je klas. Met Doorloopjes kun je samen met je collega’s aan de slag met jullie lespraktijk en verhoog je de kwaliteit van je onderwijs. Juist in deze tijd is het,  nog meer dan anders, belangrijk om je onderwijs van hoge kwaliteit te laten zijn en te laten aansluiten bij wat jouw leerlingen nu zo hard nodig hebben.

Lancering Doorloopjes.nl op 11 mei in Pakhuis de Zwijger met online event

Op 11 mei 2021 om 19:30 hebben we Doorloopjes.nl gelanceerd middels een online event vanuit Pakhuis de Zwijger. Tijdens deze avond hebben diverse onderwijsexperts Doorloopjes toegelicht. De show werd gehost door de Meesters met Dromen en gepresenteerd door Lucelle Deneer. Zij gingen in gesprek met experts René Kneyber, Jan van de Ven, Debbie Dussel, Jaap Versfelt, Pedro de Bruyckere, Ismail Aghzanay en Daisy Mertens.

Kijk hier de lancering van Doorloopjes terug

Wil je aan de slag met doorloopjes?

Evidence informed werken

Onderzoek naar wat werkt in het onderwijs is er genoeg. Maar wat ergens werkt, werkt niet overal. Dan maar zonder onderzoek verder? Zo mis je kansen voor je leerlingen.

Doorloopjes Vrouw