Wat gebeurt er als je een vmbo-klas de sleutel geeft?

Wat gebeurt er als je een vmbo-klas de sleutel geeft?
Hoe ziet échte leerlingbetrokkenheid eruit en hoe creëer je die?

Op die vraag wilde docent Samira Saïd antwoord hebben. Zij geeft les op het Diamant College in Den Haag aan vmbo basis/kaderleerlingen. Op een leerKRACHT-bijeenkomst zag zij dat basisschoolleerlingen in de klas aan de slag zijn met het ‘leerKRACHT verbeterbord’. Dat die leerlingen samen doelen stellen, verbeteracties bedenken en uitvoeren. Samira vroeg haar eigen leerlingen ‘zouden wij dat ook kunnen?’
Zij ging met haar klas aan de slag. Met het leerKRACHT verbeterbord. Wil je weten wat er gebeurt als de leerlingen van een vmbo-klas zo werken?

  • Wat het effect op hun saamhorigheid is?
  • Hoe zij betrokken raken bij het onderwijs?
  • Wat zij voor elkaar over hebben?
  • Wat dat betekent voor hun leerresultaten?
  • Wat dat voor hun leraar betekent?

Kijk dan naar deze video. Ben benieuwd of je even verbluft bent als ik.

En ik vertelde je dat Samira geïnspireerd was door leerlingen op een basisschool die met het verbeterbord werken, kijk hier naar een 50 seconden video.