Werkdruk in het mbo: MailMores
Door Karin Winters
In de vorige post schreef ik over de verspillingscheck.
Heb je inmiddels al wat dingen anders aangepakt en soms NEE gezegd tegen mensen?
Heb je al wat dingen anders georganiseerd?
MailMores
Een van de grootste tijdverspillers is de mail. Zeker als je de mail de hele dag open hebt staan en bij elke pop-up de mail opent, scant en misschien ook direct beantwoordt.
Zou je niet eens kunnen proberen om de mail maar twee keer per dag te openen?
Zou je niet eens ‘de over de schutting mails’ anders kunnen aanpakken? Bijvoorbeeld door de mail terug te sturen met de vraag: ‘wat wordt er precies van mij verwacht?’
Misschien is het handig om even naar deze 10 mailmores tips te kijken die Mariëlle van Rijn en ik ontwikkeld hebben. Wie weet helpt het je om beter om te gaan met je mail en om afspraken met je team te maken.
Er zijn natuurlijk ook prima boeken verschenen over mailgedrag en hoe dat effectiever kan. Ik advisieer om We Quit Mail van Kim Spinder en/of De kleine e-mailtips voor dummies door Arjan Broere.
Ga er eens mee aan de slag!