‘Die cijfers zijn maar cijfers, het zegt niets over de kinderen’
Cijfers geven op school is nutteloos. Of toch niet? Het ligt er maar net aan: zie je cijfers als doel, of als middel? Lees deze blogpost
‘Ach, zo is ze nu eenmaal’
Hoe ga je om met weerstand bij een bordsessie? Door op de juiste manier feedback te geven, kom je een heel eind. Lees maar!
Het WOW-effect van leerlinggerichtheid
Hoe je op een voorlichtingsbijeenkomst al merkt hoe leerlinggericht de school is.
Hoe overleef ik als schoolleider de laatste 5 weken voor de zomervakantie?
De laatste weken voor de zomervakantie heb ik als schoolleider altijd als zeer hectisch ervaren. Op een school in Spijkenisse zagen we een oplossing.
Hoe vergroot je de betrokkenheid van je leerlingen?
Leerlingen motiveren? Door feedback te vragen en de leerlingen eigenaarschap te laten nemen krijg je betrokken leerlingen. Lees de 3 concrete tips om meer leerlingbetrokkenheid te bereiken
Hoe houd je een goede bordsessie: 10 tips voor lerarenteams
Een bordsessie bij een verbeterbord is prettiger, actiever en effectiever dan traditioneel vergaderen. Lees deze 10 tips voor het houden van een goede bordsessie voor leraren en lerarenteams.