Zelf aan de slag met het Bord in de Klas Stichting leerKRACHT stelt deze methode beschikbaar aan alle leraren in Nederland

Het is een van de onderdelen van de leerKRACHT-aanpak: het bord in de klas. Met dit leerlingenbord versterk je het eigenaarschap en de betrokkenheid van je leerlingen. Ook draagt het bord bij aan meer saamhorigheid en onderling begrip in je klas. We stellen dit krachtige middel, dat bedacht is dóór leraren, nu beschikbaar vóór alle Nederlandse leraren. Dat doen we met digitaal materialen die voor jullie ontwikkeld zijn door leraren van leerKRACHT-scholen.

Leer het bord kennen

Duizenden leraren in het basisonderwijs, op middelbare scholen en in het beroepsonderwijs werken al met veel plezier met het bord in de klas. Het bord is een middel om doel- en actiegericht samen te werken met de leerlingen aan onderwijsdoelen en het verbeteren van lessen. Het bord biedt richting, inzicht en structuur. In een reeks van 4 korte video’s staan de ervaringen van leraren en leerlingen centraal. Stap voor stap nemen zij je mee in het verhaal van het bord in de klas: waarom werkt het, hoe werkt het en hoe start je ermee in je klas?

Neem je leerlingen mee

Inspireren deze verhalen jou en wil je ermee aan de slag in je eigen klas? Dan zijn er twee lessen beschikbaar waarmee je met je leerlingen kunt starten. Deze lessen helpen je leerlingen snel bekend te raken met het leerlingenbord, wat het voor hen kan betekenen en hoe ze ermee kunnen werken.

Meteen aan de slag

Ga aan de hand van onze lessen aan de slag met het bord in de klas. Ervaringen van duizenden leraren laten zien dat jij en je leerlingen er veel baat bij gaan hebben.

Maar lees eerst even dit

De Oscar Romeroschool in Rotterdam werkt al enige tijd met het Bord in de klas. Journalist Rik Kuiper van de Volkskrant woonde daar een bordsessie. Lees het artikel dat hij erover schreef: ‘Zet je doel maar op het bord‘.