Wil je jouw lessen verbeteren en de betrokkenheid van jouw leerlingen verhogen?

Ga dan aan de slag met leerlingfeedback!

Wat kan leerlingfeedback opleveren? Je krijgt input op hoe je lesgeeft – en daarmee kun je jouw lessen verbeteren. Daarnaast vergroot het de leerlingbetrokkenheid. Je kunt leerlingfeedback passief of actief ophalen.

feedback leerling

Hieronder vind je drie manieren om met leerlingfeedback aan de slag te gaan. In de video’s leer je meer over het ‘hoe en wat’. Na het kijken van de video’s helpt het stappenplan je om dit direct toe te gaan passen. Onder ‘lees meer’ vind je meer achtergrond informatie, als je behoefte hebt aan verdieping.

• 1. Bekijk de video’s om te leren hoe je met leerlingfeedback werkt
  • 2. Gebruik het stappenplan om direct aan de slag te gaan
  • 3. Lees meer om je te verdiepen in leerlingfeedback

1. Bekijk de korte video’s over hoe je leerlingfeedback krijgt en gebruikt

Waarom en hoe gebruik je leerlingfeedback?

2. Gebruik het stappenplan

Na het kijken van de video’s helpt het stappenplan je om met leerlingfeedback aan de slag te gaan.

3. Lees meer over feedback van je leerlingen

De kracht van feedback

In het onderwijs zijn we gewend om leerlingen feedback te geven. Dit doen we omdat we weten dat ze op die manier tot leren komen. Voor ons als volwassenen geldt dat net zo goed. Feedback is een krachtig instrument om je eigen handelen te verbeteren of bevestigd te worden in dat wat je doet. En aangezien jouw leerlingen je dagelijks bezig zien, is het logisch om aan hen feedback te vragen.

In dit artikel over leerlingfeedback reiken we je de volgende drie manieren aan waarmee je op een laagdrempelige en veilige manier feedback van leerlingen kunt ophalen en omzetten naar acties.

Wil jij meer weten over leerlingfeedback of de leerKRACHT-aanpak?

Neem contact met ons op