Ervaringen van leraren en schoolleiders over leerKRACHT

Bekijk hier de video’s en blogs met de verhalen van scholen die werken met de leerKRACHT-aanpak.

IKC De Kameleon

IKC De Kameleon

Bij IKC De Kameleon staat het verbeteren van het onderwijs continu centraal. De school werkt actief met de leerKRACHT-aanpak om een cultuur van samenwerken en gedeeld eigenaarschap te versterken. Dit is geen eenmalige verandering, maar een doorlopend proces waarin leerkrachten samen doelen stellen, kennis delen en hun onderwijspraktijk systematisch verbeteren.
studenten arena

leerling Arena ROC Brood en Banket

In de LeerlingArena van het ROC van Amsterdam, afdeling Brood en Banket, gingen studenten hierover in gesprek. Een mooi en belangrijk thema, dat voortkomt uit een van de strategische pijlers van de school: inclusie. Het leverde waardevolle inzichten op, rechtstreeks vanuit de mensen die het meest betrokken zijn: de studenten zelf.
VSO de Gyotschool

leerKRACHT op VSO De Guyotschool

De Guyotschool voor VSO zet vol in op onderwijskwaliteit door middel van een sterke verbetercultuur. In deze video zie je hoe wekelijkse werksessies zorgen voor minder vergaderen, meer structuur en een zelfsturend team. Dit heeft geleid tot meer rust, saamhorigheid en effectievere lessen voor hun leerlingen.
Neelke schoolleider Daltonschool

van de Hulstschool combineert het Daltononderwijs met leerKRACHT

De W.G. van de Hulstschool in Ede combineert al jaren hun Daltononderwijs met onze leerKRACHT-methodiek. Hoe ervaart zij die samenwerking? En wat levert het op? We spraken schoolleider Neelke Heldoorn. Zij legt uit hoe de school de leerlingen en ouders beter betrekt, terwijl het bovendien blijvende verbeteringen oplevert voor het onderwijs.
deborah winkels

Groeikracht op De Toermalijn: Samen bouwen aan beter onderwijs

Sinds dit schooljaar werkt basisschool De Toermalijn met de Groeikracht-methodiek, een aanpak gericht op continue onderwijsverbetering. Intern begeleider Deborah Winkels, al vier jaar werkzaam op De Toermalijn en met twaalf jaar onderwijservaring, vertelt over de implementatie en de eerste bevindingen.
petra buijs albeda

Samen werken aan beter onderwijs op het Albeda College

Het onderwijs is continu in beweging. Bij Albeda zoeken docenten steeds naar manieren om hun lessen te verbeteren en beter aan te sluiten bij de behoeften van studenten. Een van de methodes die daarbij wordt ingezet, is leerKRACHT. Maar hoe werkt dat in de praktijk? En wat levert het op? Docent pedagogisch werk en leerKRACHT-coach Petra deelt haar ervaringen.
Willeke van Brouwershaven en schoolleider Tim Bijkerk

Beter rekenen door systematisch te rekenen op elkaar

Hoe we die verbetering in rekenresultaten vooral hebben gerealiseerd? ‘Door heel systematisch met en van elkaar te leren wat wel en niet werkt’ vertelt schoolleider Tim Bijkerk van basisschool Wantijschool. Tim vertelt enthousiast over het verbetertraject dat de leerkrachten vorig jaar zijn gestart op het gebied van rekenen. Hierdoor zijn niet alleen letterlijk de rekenresultaten van de leerlingen omhoog geschoten, maar heeft het team figuurlijk geleerd te rekenen op elkaar. Lees hier het hele artikel!
podcast 16 albeda

Podcastaflevering 16: Zicht op kwaliteiten, voor je studenten, leerlingen én je collega’s.

Ken jij de kwaliteiten van je studenten en/of leerlingen? En van je collega’s? In deze aflevering gaan we in gesprek over het belang van zicht op kwaliteiten met Corianne Gorissen en Margaretha Meinster van Sociaal Pedagogisch Werk van het Albeda in Rotterdam. We horen hoe studenten meer zicht op hun eigen kwaliteiten krijgen met behulp van het kernkwadrant en hoe ze hier zelf eigenaar van zijn. Daarnaast horen we hoe dit zelfs de rekenresultaten kan verbeteren. Je krijgt veel tips over hoe je dit op je eigen school kan oppakken met je leerlingen/studenten én met je collega’s.
Obs t Zand verbeterthema's

Hoe Obs ‘t Zand door middel van te werken aan verbeterthema’s haar onderwijs verbetert.

De ervaring van het Obs 't Zand: Hoe Obs 't Zand door middel van te werken aan verbeterthema's haar onderwijs verbetert