lean-KRACHT

leergang lean-KRACHT voor schoolleiders

Heb jij als schoolleider een leerKRACHT programma gevolgd en ben je op zoek naar meer verdieping binnen de verbetercultuur? Volg dan lean-KRACHT, een 7-daagse leergang voor schoolleiders.
Verandercoach Ingrid CPOW

‘Als er sleur binnensluipt, verliest ook een goede methodiek z’n kracht’

Stichting Confessioneel Primair Onderwijs Waterland CPOW startte acht jaar geleden met leerKRACHT. Intussen werkt de hele stichting met de methodiek, zowel de zestien scholen als het directieoverleg als het bestuurskantoor. Lees de ervaring van twee verandercoaches.
schoolleider

Schoolleider

Een schoolleider speelt een belangrijke rol bij het tot stand komen en vasthouden van een verbetercultuur. En die verbetercultuur is weer noodzakelijk om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren.
feedback

Feedback in je team

Hoe geef je effectieve feedback van en aan je collega’s en hoe doe je dat op een veilige én leerzame manier? In dit artikel lees je meer!
npo plan dat werkt

Nationaal Programma Onderwijs: Een NPO plan dat werkt

De menukaart voor het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) biedt je een reeks van opties voor het aanpakken van vertraging bij leerlingen. Het ministerie roept echter scholen nadrukkelijk op duurzame keuzes te maken. In de menukaart staat daarom de ‘verbetercultuur’ van stichting leerKRACHT als optie genoemd. Waarom zou je daar als school op inzetten? Daar zijn drie redenen voor: meer leerwinst voor je leerlingen, effectiever werken als team aan vertragingen en meer werkplezier met je team. In dit artikel gaan we deze drie redenen één voor één af.
schoolleider

NL2025 & leerKRACHT cross-mentoring project

Teamleiders en managers uit bedrijven kunnen met één dag van hun tijd – gebruik makend van hun ervaring met continu verbeteren (Lean, Agile-scrum, ..) – het onderwijs voor honderden kinderen structureel helpen verbeteren. Daarvoor organiseren wij, i.s.m. partners NL2025 en Kaizen Institute, een mentoring project met schoolleiders die deelnemen aan het leerKRACHT-programma, waarmee zij een verbetercultuur op hun school realiseren.
Het Directie programma

Verbetercultuur in een hele onderwijsstichting

Een verbetercultuur door de hele stichting heen, bij alle scholen en ook op directie- en stafniveau werkt het beste. Lees de ervaringen van (school)besturen
Primair onderwijs

Kwaliteitsverbetering in het po

Door samen het onderwijs te verbeteren in het po, stap voor stap, bereiken leraren meer met hun leerlingen én neemt het werkplezier toe.
mbo

Kwaliteitsverbetering in het mbo

Er is een bewezen aanpak die ervoor zorgt dat mbo-teams samen het onderwijs verbeteren. Waarom is een verbetercultuur nodig en wat levert het op?