Nieuws en blogs

Hoe maak je een werkverdelingsplan dat werkt

Hoe maak je een werkverdelingsplan dat werkt en hoe zorg je ervoor dat er zoveel mogelijk ruimte is voor datgene wat er echt toe doet? In dit artikel drie tips.
bedrijfsbezoek

Leraren en schoolleiders op bedrijfsbezoek: Hoe het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis continu werkt aan verbetering

Regelmatig worden scholen die met leerKRACHT werken uitgenodigd voor een bedrijfsbezoek. Zo’n bezoek aan een bedrijf of organisatie buiten het onderwijs is inspirerend en geeft deelnemers een blik in hun mogelijke toekomst. Lees het verhaal van het bedrijfsbezoek aan het ziekenhuis ETZ in Tilburg.

Flipping the classroom?

Je wil 'iets' met Flipping the classroom? Weet je niet precies hoe? Deze vier instrumenten helpen om het tot een succes te maken! Probeer maar eens.
vacature expertcoach

Vacatures bij Stichting leerKRACHT

Wil jij bijdragen aan nog beter onderwijs? Bekijk onze openstaande vacatures!
mbo

Hoe maak je als ROC een succes van je start met leerKRACHT?

Steeds meer teams in het mbo gaan met leerKRACHT aan de slag. Lees hier hoe je als ROC een goede start daarmee maakt.
Wilma de Vries, directeur van het Joke Smit College

‘Het leerKRACHT-programma bracht ons focus, versnelling en verdieping”

In 2014 hoorde docent Philip Hoenderdaal over de aanpak van Stichting leerKRACHT. Hij dacht meteen: ‘Dit past bij ons dit moeten we gaan doen.'
Intern begeleider Rosanne voor een verbeterbord

De diverse borden van OBS Jules Verne

Stel je voor dat de groepsgesprekken veel minder tijd kosten. Dat plannen niet ongebruikt in een lade belanden. Of dat je bij zorgleerlingen kijkt naar de mogelijkheden in plaats van naar de problemen. Op OBS Jules Verne in Hoorn is het gelukt. Hier lees en zie je hoe ze dat doen.

IB’er hoe kun jij nog meer betekenen voor de leerlingen?

Verhalen van Intern Begeleider die hun rol op andere wijze in zijn gaan vullen. Voor hun leerlingen. Omdat ze er zelf plezier in hebben?

Beter onderwijs? Er is maar één woord dat ertoe doet: Leraar

Onderwijs verandert alleen fundamenteel als leraren samen het heft in handen nemen op hun eigen school en in hun bestuur.