VIDEO: Hoe VO-school UniC haar onderwijs verbetert
Wil jij weten hoe VO-school UniC haar teamcultuur versneld heeft verbeterd en hoe het team doelgericht met haar onderwijs bezig is? Bekijk dan deze video van UniC. Bij UniC ligt een grote verantwoordelijkheid bij de leerjaarteams, wat eigenaarschap bij de docenten oplevert.
Samen op reis om wijs te worden
‘Samen op reis om wijs te worden is ons schoolmotto’ vertelt schoolleider Paula Hoonhout van OBS Wereldwijs in Amsterdam Zuid-Oost. Iedere dag opnieuw ontdekken wij samen hoe we het steeds een beetje beter kunnen doen voor onze kinderen. Als je de teamkamer binnenkomt, zie je direct wat ze bedoelt. Daar hangt een lange slinger met leerling-successen die leerkrachten hebben ervaren in hun klassen. Paula vertelt gepassioneerd over de onderzoeks- en verbeterreis die hieraan ten grondslag ligt.
Dit zijn de verbeteringen van de leerKRACHT-aanpak schooljaar 22/23
Elke dag samen een beetje beter? Niet alleen voor scholen die met Stichting leerKRACHT werken, maar ook voor onszelf! Om onze eigen verbetercultuur vast te houden en het goede voorbeeld te geven, verbeteren we elk schooljaar onze aanpak. Hieronder lees je kort welke 5 verbeteringen we voor dit schooljaar door hebben gevoerd.
VIDEO-ervaring: Hoe verbeteren de leerkrachten en schoolleider van KBS Stepping Stones hun onderwijs?
In deze video zie je hoe leerkrachten en de schoolleider van KBS SteppingStones (PO) werken aan het verbeteren van het onderwijs. Hoe maken zij gebruik van het gezamenlijk lesontwerp, lesbezoek en feedback en waarom verbeteren ze daarmee hun onderwijs?
Hoe maak je als schoolleider écht het verschil. Drie manieren die zorgen voor impact.
Het is inmiddels breed doorgedrongen in het onderwijs dat de kwaliteit van de schoolleider uitermate belangrijk is voor de kwaliteit van de school. Natuurlijk, de meest doorslaggevende factor blijft de leraar en leerlingen verdienen dan ook de beste leraren. Maar wie zorgt er voor goede leraren? Wie heeft een essentiële rol in het neerzetten van de cultuur op school? De schoolleider. Maar, wat doe je dan als schoolleider om het verschil te maken? 3 concrete handvatten.
VIDEO: De ervaring van het Albeda College
In deze video zie je hoe de leraren en leerlingen van het Albeda College (MBO) werken aan het verbeteren van het onderwijs. Hoe maken zij gebruik van het bord in de klas en de leerlingarena en wat levert het ze op?
Op een simpele manier vasthouden van verbeteringen
Hoe voorkom je dat behaalde doelen over een jaar weer op het bord staan omdat de verbeteringen zijn weggezakt? In dit blog leggen we je in 2 stappen uit hoe je kunt borgen.
VIDEO: Hoe het Grafisch Lyceum Rotterdam haar onderwijs effectief en doelgericht verbetert
In deze video zie je hoe het Grafisch Lyceum haar onderwijs effectief en doelgericht verbetert door het hebben van een goede ritmiek en teamindeling
“leerKRACHT helpt ons met ouders in gesprek te zijn over het onderwijs voor onze kinderen, juist nu”
Door corona konden ouders twee jaar lang het gebouw niet in’ vertelt schoolleider Angelique Post van Katholieke basisschool Dr. Plesman in Badhoevedorp. Terwijl de school je bij binnenkomst direct het gevoel van ‘thuis’ geeft met de verse bloemen op de tafels en schoolhond Gijs. Zo jammer dat ouders dit een tijd lang niet mochten ervaren. Angelique vertelt hoe zij het moment waarop dit wel weer kon een heel bijzonder tintje gaven.