School weer open? Maak eerst als team de balans op en ga dan aan de slag.
Hoe houd je de energie op peil en maak je een bewuste keuze in het belang van de leerling én jezelf? In deze blog handvatten voor verbinding met collega’s, terugkijken om te zien wat jullie geleerd hebben én vooruitkijken om te bepalen hoe en waarmee jullie verder gaan!
Op zoek naar regie op onderwijskwaliteit?
Regie op onderwijskwaliteit? Zet de leerKRACHT-instrumenten in voor (in)zicht en verantwoording. Welke instrumenten dat zijn, lees je in dit blog!
Continu verbeteren gaat over de inhoud
Ook de Inspectie van het Onderwijs werkt met leerKRACHT. Een openhartig gesprek met Rutger Meijer en Petra Coffeng.
Digitale lesbezoeken: hoe pak je dat aan?
Hoe kunnen we de lessen voor onze leerlingen nu vormgeven? Itha, juf van groep 5/6 op basisschool De Brink in Amsterdam Zuidoost, vertelt dat dat de eerste week van de Corona crisis uiteraard de hoofdvraag voor het team was.
Online intervisie…rust en diepgang na alle hectiek
Bij intervisie is het belangrijk dat de deelnemers een gelijkwaardige rol hebben. Daarmee geef je deelnemers de mogelijkheid om zich kwetsbaar op te stellen en kun je je goed verplaatsen in de vraagstukken van de anderen.
Zes letters. Het begint met een C.
‘Nee, geen Corona. Ook geen crisis. Maar……
De lessen op afstand nog effectiever maken? Ga dan samen lessen ontwerpen
Als je als team veel werk moet verzetten, dan wil je dat efficiënt organiseren zodat je meters kunt maken. Juist nu kun je dan heel veel hebben aan samen lessen ontwerpen. In deze blog geven we je hier handvatten voor.
Digitaal samenspelen op Montessorischool Jan Vermeer
Lesgeven op afstand, het is inmiddels al anderhalve…
Welke ideeën hebben leerlingen over het onderwijs in deze tijd? Gebruik de ‘stem van de leerling’.
Hoe kunnen we optimaal samen leren in de anderhalve meter samenleving? Van afstandsonderwijs, via hygiëne-protocollen, tot volle klassen en afscheidsmusicals. Scholen blijven zichzelf continu opnieuw uitvinden en zoeken manieren om met de corona-maatregelen om te gaan. Hoe is dat eigenlijk voor leerlingen? En nu de ouders het van zo dichtbij ervaren, welke successen en verbetermogelijkheden zien zij? Waarschijnlijk vragen veel leraren al wel naar ervaringen als ze met leerlingen of ouders in contact zijn, maar hoe kun je dat als school relatief eenvoudig en gestructureerd aanpakken? Zodat je goed bruikbare feedback hebt waarmee je het leren op afstand weer een klein beetje beter kunt maken, voor jezelf en je leerlingen. In deze blog geven we hiervoor een aantal suggesties. We adviseren die online te doen zodat je ze direct, veilig kunt uitvoeren, ook voor grotere en/of diverse groepen.