
12+ straks ook weer naar school? Betrek ze bij de invulling daarvan!
Tips om niet alleen voor de leerlingen maar…

Hoe komen we sterker uit deze crisis? Met wat we nu leren kunnen we de achteruitgang van het Nederlands onderwijs écht aanpakken.
Hoe komen we sterker uit deze crisis? Met wat we nu leren kunnen we de achteruitgang van het Nederlands onderwijs écht aanpakken!

De jaarplanning op schema
De MBO-teams Pedagogisch Werk en Onderwijsassistent hadden een studiedag gepland staan, waarop ze graag wilden terugblikken op hun jaarplan. En wat bleek?

School weer open? Maak eerst als team de balans op en ga dan aan de slag.
Hoe houd je de energie op peil en maak je een bewuste keuze in het belang van de leerling én jezelf? In deze blog handvatten voor verbinding met collega’s, terugkijken om te zien wat jullie geleerd hebben én vooruitkijken om te bepalen hoe en waarmee jullie verder gaan!

Op zoek naar regie op onderwijskwaliteit?
Regie op onderwijskwaliteit? Zet de leerKRACHT-instrumenten in voor (in)zicht en verantwoording. Welke instrumenten dat zijn, lees je in dit blog!

Continu verbeteren gaat over de inhoud
Ook de Inspectie van het Onderwijs werkt met leerKRACHT. Een openhartig gesprek met Rutger Meijer en Petra Coffeng.

Digitale lesbezoeken: hoe pak je dat aan?
Hoe kunnen we de lessen voor onze leerlingen nu vormgeven? Itha, juf van groep 5/6 op basisschool De Brink in Amsterdam Zuidoost, vertelt dat dat de eerste week van de Corona crisis uiteraard de hoofdvraag voor het team was.

Online intervisie…rust en diepgang na alle hectiek
Bij intervisie is het belangrijk dat de deelnemers een gelijkwaardige rol hebben. Daarmee geef je deelnemers de mogelijkheid om zich kwetsbaar op te stellen en kun je je goed verplaatsen in de vraagstukken van de anderen.

Zes letters. Het begint met een C.
‘Nee, geen Corona. Ook geen crisis. Maar……