Scrum-bord

Scrum in het onderwijs

Scrum is een productieve en efficiënte manier van werken. Hoe scrum in te zetten in het onderwijs? Lees twee tips om zelf mee aan de slag te gaan op school!
Teacher leadership

Teacher Leadership

Bij teacher leadership draait het om het versterken van de invloed van leraren, ook buiten het eigen klaslokaal om. Hoe pak je dit aan?
Leerlingen

Eigenaarschap van leerlingen

De eigenaarschap van leerlingen verhogen? Met deze drie concrete en praktische tips kun je de motivatie en eigenaarschap van leerlingen verhogen!
kennisbank

Kennisbank

Zoek je meer diepgang rondom een bepaald aspect van continu verbeteren? Ben je benieuwd hoe je leerKRACHT specifiek kunt inzetten voor een bepaald didactisch concept? Raadpleeg dan de Kennisbank met meer dan 70 artikelen met praktische tips, achtergronden en doorverwijzingen rondom verschillende onderwijsthema's. Bekijk hier al onze kennisbank-artikelen!
leerkracht aanpak

Het leerKRACHT-programma

Het leerKRACHT-programma is voor alle scholen die hun onderwijs willen verbeteren. Met leerKRACHT werk je als lerarenteam aan het verbeteren van het onderwijs.
leerkracht aanpak

Aanpak

Op een school met een verbetercultuur werk je samen aan nog beter onderwijs. Met leerKRACHT creëer je zo'n cultuur op jouw school. Hoe doe je dat? Lees alles over de leerKRACHT-aanpak.
Ervaringen van scholen over leerKRACHT

Ervaringen over leerKRACHT: ‘Als je eenmaal zo werkt wil je niet meer zonder’

Bekijk de ervaringen van schoolleiders, leraren en docenten die werken op de leerKRACHT-manier.
leerlingarena

Een Leerlingarena: Wat er met je gebeurt als je leerlingen laat vertellen

Alle scholen die met leerKRACHT werken, organiseren wel eens een leerlingenarena. Waarom werkt dat zo goed en hoe organiseer je dat?
bordsessie lerarenteams

Hoe houd je een goede bordsessie: 10 tips voor lerarenteams

Een bordsessie bij een verbeterbord is prettiger, actiever en effectiever dan traditioneel vergaderen. Lees deze 10 tips voor het houden van een goede bordsessie voor leraren en lerarenteams.