leerlinggericht werken

Effectieve leerlingbesprekingen

4 praktische voorbeelden van een leerlingbespreking waar minder vergaderd wordt en meer bereikt wordt!
jaarbord

Jaarplan

Vanuit het schoolplan is een jaarplan opgesteld en de speerpunten zijn helder. Hoe zet je de plannen om in acties? Drie praktische handvatten voor op school!
oudergesprek

In gesprek met schooldirecteur of een leraar?

Je ziet als ouder dat het beter kan met je kind op school, maar je vindt het lastig om het gesprek daarover met de leraar of de schoolleider aan te gaan. 5 tips!

Feedback van leerlingen

Feedback van leerlingen op een laagdrempelige manier ophalen? Feedback van leerlingen omzetten naar concrete acties? Bekijk dan deze 3 manieren!

Professionele leergemeenschap

Meer autonomie voor leraren door het concept professionele leergemeenschap. 4 praktische handreikingen om een professionele leergemeenschap te laten slagen!

Online intervisie…rust en diepgang na alle hectiek

Bij intervisie is het belangrijk dat de deelnemers een gelijkwaardige rol hebben. Daarmee geef je deelnemers de mogelijkheid om zich kwetsbaar op te stellen en kun je je goed verplaatsen in de vraagstukken van de anderen.

Zes letters. Het begint met een C.

‘Nee, geen Corona. Ook geen crisis. Maar……

Hoe houd je online verbinding met je leerlingen?

De eerste stappen zijn gezet. Veel leraren hebben de afgelopen periode hard gewerkt om leermateriaal en planningen digitaal klaar te zetten of zelfs bij leerlingen langs te brengen. Een diepe buiging voor deze samenwerking! Dat leerlingen weer aan de slag kunnen is fijn, maar hoe hou je als leraar en als klas het onderlinge contact? En dan met name als het gaat om het sociale aspect hiervan? In deze blog geven we 4 stappen om aan de hand van een digitaal bord het lijntje met je leerlingen te houden zodat je elkaar kunt helpen, zowel op leer- als op persoonlijk vlak.
leerdoel

Formatief handelen

Aan de slag met formatief handelen? 3 praktische tips waarmee je samen met collega's en leerlingen stap voor stap bouwt aan formatief handelen.