Hoe regel je snel, effectief en goed onderwijs op afstand?

Praktische handvatten voor scholen!

online faciliteren

Handige tools om online coöperatief samen te werken (tijdens werksessies)

Bij leerKRACHT ondersteunen we onze werkvormen vaak met post-its plakken en schrijven op flappen. Ook online wil je zoveel mogelijk met elkaar aan de slag en voorkomen dat het alleen een luistersessie wordt. Het voordeel van online bijeenkomsten, is dat je ook tegelijkertijd met elkaar kunt werken in een zelfde document en dat je daardoor direct wat is besproken kunt vastleggen.
online faciliteren

Online faciliteren: wat werkt nu écht?

Na een jaar online sessies faciliteren, voor en met scholen, hebben we veel geleerd. Wat werkt wel en niet? Onze bevindingen in de vorm van acht tips.
thuis lesgeven

Samen alleen werken – de scholen dicht

‘En toen zat ik ineens thuis. Zonder leerlingen en zonder collega’s. Helemaal alleen. Een tas vol met spullen, een laptop en een opdracht: Thuisonderwijs.

Hoe houd je verbinding met leerlingen in deze coronatijd?

In Corona tijd is zicht hebben op hoe het met je leerlingen gaat, belangrijk. Hoe doe je dat als afstand houden de norm is? Lees deze blog voor tips

Hoe ervaren leerlingen het onderwijs in coronatijd?

Hoe kunnen we optimaal samen leren in de anderhalvemetersamenleving? Hoe is dat eigenlijk voor leerlingen en welke verbeterideeën hebben zij?
retrospective

Wat loopt goed en wat kan beter? Doe een korte, energieke retrospective

Tips om als schoolteam (op afstand) je successen te vieren!

Lesbezoek en gezamenlijk lesontwerp in coronatijd

Hoe doe je gezamenlijk lesontwerp en feedback in deze hectische tijd. We bieden vier handvatten voor online, offline en hybride situaties

Meedoen met leerKRACHT? Hoe maak je die keuze (in deze gekke tijd)?

Meedoen met leerKRACHT? Hoe maak je die keuze in deze tijd? Het Hyperion Lyceum vertelt over hun traject en waarom zij juist nú voor leerKRACHT hebben gekozen.

12+ straks ook weer naar school? Betrek ze bij de invulling daarvan!

Tips om niet alleen voor de leerlingen maar…