Vijf tips voor schoolleiders om het jaar goed op te starten
Het schooljaar is weer begonnen. Leuk om collega?s en leerlingen weer te zien, fijn dat iedereen uitgerust is, spannend hoe nieuwe leerlingen zich gaan ontwikkelen. Maar het is ook altijd een drukke tijd. De groepsvorming vraagt veel aandacht. Nieuwe collega?s hebben ondersteuning nodig om in hun rol te groeien. We hebben 5 tips om het jaar goed op te starten.
Zo bouw je als bestuurder een verbetercultuur in jouw organisatie
Hoe je als bestuurder bijdraagt aan beter onderwijs en robuust bent voor het nieuwe inspectiekader? Hierbij 7 concrete handvatten
Zes jaar leerKRACHT – met 750 scholen op weg naar nog beter onderwijs
In 2012 richtten we stichting leerKRACHT op. Wat is zes jaar later de stand van zaken? Met 750 scholen zijn we op weg naar nog beter onderwijs.
IB’er hoe kun jij nog veel meer betekenen voor de leerlingen?
Een aantal Intern Begeleiders op leerKRACHT-scholen vullen hun rol op een andere manier in. Met meer impact voor hun leerlingen en meer werkplezier voor henzelf. Dit zijn hun verhalen...
Lerarentekort? Het lerarentekort op jouw school te lijf
Het lerarentekort is een groot probleem. Hoe zorg je ervoor dat het aantrekkelijk is en blijft om op jouw school te werken. Lees deze 8 tips.
Zelf aan de slag met het Bord in de Klas Stichting leerKRACHT stelt deze methode beschikbaar aan alle leraren in Nederland
Het bord in de klas versterkt eigenaarschap en betrokkenheid van je leerlingen. We stellen dit instrument voor iedereen beschikbaar. Ga ermee aan de slag!
Werkdruk in het mbo: Teamontwikkeling
In het mbo beginnen docenten de dag niet allemaal samen met elkaar. Hoe maak je dan toch goede afspraken? Lees welke vragen je daarbij kunt stellen.
Drie handvatten om van schoolplannen op papier naar impact in de klas te gaan
Een voorbeeld van een basisschool die aan de slag ging met meer- en hoogbegaafdheid. Veel schoolleiders en leraren zullen het herkennen. Het schoolplan is opgesteld en de speerpunten zijn helder. Maar dan? Als het op papier staat, betekent het nog niet dat de leerlingen ervan profiteren. Dus hoe zet je visie om in actie? En hoe kom je tot beleid dat echt werkt en waar iedereen achter staat? In deze blog drie handvatten om op school aan de slag te gaan. Gebaseerd op de aanpak van de Krijtmolen in Amsterdam-Noord.
Terugkijken: webinar bord in de Klas
In dit webinar van 40 min. nemen we ontdek je hoe het bord werkt. Leraren vertellen over waarom en hoe ze ermee begonnen en wat het effect is