Feedback in je team
Hoe geef je effectieve feedback van en aan je collega’s en hoe doe je dat op een veilige én leerzame manier? In dit artikel lees je meer!
Nationaal Programma Onderwijs: Een NPO plan dat werkt
De menukaart voor het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) biedt je een reeks van opties voor het aanpakken van vertraging bij leerlingen. Het ministerie roept echter scholen nadrukkelijk op duurzame keuzes te maken. In de menukaart staat daarom de ‘verbetercultuur’ van stichting leerKRACHT als optie genoemd. Waarom zou je daar als school op inzetten? Daar zijn drie redenen voor: meer leerwinst voor je leerlingen, effectiever werken als team aan vertragingen en meer werkplezier met je team. In dit artikel gaan we deze drie redenen één voor één af.
Verbeter je lessen doelgericht, samen en in kleine stapjes
Het duurzaam verbeteren van leraarvaardigheden vraagt om een analyse van de lesaspecten waar je als leraar beter in wil worden, een sterke motivatie om te willen verbeteren, precieze verbeterdoelen, coaching en intensief werken aan verbetering.
Retrospective
Als je als team écht verbeterstappen wilt maken, sta dan naast resultaat en inhoud, ook stil bij het ‘het proces’. En bespreek dit in een vaste ritmiek.
Doorloopjes Blog #2: Verzamelen van goede feedback op je lessen
Hoewel je door het krijgen van feedback beter kunt gaan presteren, krijgen leraren maar weinig feedback op de kern van hun werk: de lessen die ze geven.
Doorloopjes.nl
Op Doorloopjes.nl vind je praktische handvatten uit onderwijsonderzoek. Je bereikt meer met je leerlingen als je een verbetercultuur op school combineert met evidence informed onderwijs in de klas. Je maakt dan gebruik van inzichten uit de onderwijswetenschap. Onderwijsonderzoek biedt geen keurslijf, maar ondersteunt en versterkt je professionaliteit als leraar. Zo kun je het beste doen wat werkt voor jouw leerlingen, voor wat jij wil bereiken, op een manier die bij jou past.
Kwaliteitsverbetering in het po
Door samen het onderwijs te verbeteren in het po, stap voor stap, bereiken leraren meer met hun leerlingen én neemt het werkplezier toe.
Behoefte aan structuur bij jullie teamevaluaties, die daadwerkelijk leiden tot verbeteringen?
Wil je snel een beter inzicht krijgen wat jullie als team goed doen en nog beter kunnen doen? Willen jullie aan de hand van ervaringen concrete verbeteringen doorvoeren? Lees hoe jij zelf aan de slag kan met de retrospective.
Wil je meer structuur in het evalueren met je leerlingen?
Wil je meer structuur in het evalueren met je leerlingen? Terug- én vooruitkijken doe je aan de hand van de retrospective. Lees hoe jij zelf aan de slag kan gaan met de retrospective in jouw klas.