Samen praktisch aan de slag met jullie schoolambities
Hoe kan je zelf starten met leerKRACHT-instrumenten, ook als je niet meedoet aan leerKRACHT? Je vindt hier een selectie van 4 instrumenten uit onze aanpak, waar elk schoolteam op elk moment van het jaar mee aan de slag kan.
‘Als er sleur binnensluipt, verliest ook een goede methodiek z’n kracht’
Stichting Confessioneel Primair Onderwijs Waterland CPOW startte acht jaar geleden met leerKRACHT. Intussen werkt de hele stichting met de methodiek, zowel de zestien scholen als het directieoverleg als het bestuurskantoor. Lees de ervaring van twee verandercoaches.
Inspectierapport gaf het beslissende zetje
Het team van de mbo-opleiding tot bedrijfsadministrateur van het Horizon College in Alkmaar werkte hard aan kwaliteitsverbetering – met succes. Lees hoe zij de kwaliteit van het mbo onderwijs verbeterden.
In de media: leerKRACHT in BSM: De rol van schoolleiders bij organisatieveranderingen
Schoolleiders ervaren vaak een leiderschapsdilemma bij het leidinggeven aan veranderingen in de school. Moeten zij sturing geven of juist ruimte laten? Op basis van onderzoek onder schoolleiders van scholen die met leerKRACHT werken, blijkt dat leiderschapspraktijken van schoolleiders verdeeld kunnen worden in drie patronen.
Verbeter je lessen doelgericht, samen en in kleine stapjes
Het duurzaam verbeteren van leraarvaardigheden vraagt om een analyse van de lesaspecten waar je als leraar beter in wil worden, een sterke motivatie om te willen verbeteren, precieze verbeterdoelen, coaching en intensief werken aan verbetering.
Als team staan we dichter bij onze leerlingen
Het havo-bovenbouw team van Scholengemeenschap Sint Ursula in Horn greep de vernieuwing van het profielwerkstuk aan om zich de leerKRACHT-methodiek eigen te maken.
In de media: leerKRACHT in PrimaOnderwijs.nl
Door onderwijs hebben kinderen in de afgelopen 200 jaar meer gelijke kansen gekregen. Er zijn wel grote niveauverschillen tussen scholen. Lees het hele artikel over leerKRACHT.
Doorloopjes Blog #2: Verzamelen van goede feedback op je lessen
Hoewel je door het krijgen van feedback beter kunt gaan presteren, krijgen leraren maar weinig feedback op de kern van hun werk: de lessen die ze geven.
Samenwerkingsverband Voortgezet Onderwijs 30 06 over de leerKRACHT-methodiek
Dit samenwerkingsverband passend onderwijs werkt sinds het begin van schooljaar 2020-2021 met de methodiek van Stichting leerKRACHT.