Doorloopjes.nl
Op Doorloopjes.nl vind je praktische handvatten uit onderwijsonderzoek. Je bereikt meer met je leerlingen als je een verbetercultuur op school combineert met evidence informed onderwijs in de klas. Je maakt dan gebruik van inzichten uit de onderwijswetenschap. Onderwijsonderzoek biedt geen keurslijf, maar ondersteunt en versterkt je professionaliteit als leraar. Zo kun je het beste doen wat werkt voor jouw leerlingen, voor wat jij wil bereiken, op een manier die bij jou past.
Doorloopjes Blog #1: Effectief Lesgeven
Wat zegt onderzoek over effectief lesgeven? Hoe kun je je lespraktijk versterken? Lees meer over wat effectief lesgeven is en wat je kan helpen.
Behoefte aan structuur bij jullie teamevaluaties, die daadwerkelijk leiden tot verbeteringen?
Wil je snel een beter inzicht krijgen wat jullie als team goed doen en nog beter kunnen doen? Willen jullie aan de hand van ervaringen concrete verbeteringen doorvoeren? Lees hoe jij zelf aan de slag kan met de retrospective.
Wil je meer structuur in het evalueren met je leerlingen?
Wil je meer structuur in het evalueren met je leerlingen? Terug- én vooruitkijken doe je aan de hand van de retrospective. Lees hoe jij zelf aan de slag kan gaan met de retrospective in jouw klas.
Aan de slag met je team
Wil je nu al met je team aan de slag om jullie onderwijs elke dag een beetje beter te maken? Door met collega’s samen te werken aan onderwijsverbeteringen bereik je meer!
De Verbetercultuur-zelfscan
Ben jij schoolleider en wil jij meer inzicht over hoe het met de verbetercultuur staat op jouw school? Vul de online zelfscan in en je krijgt een gratis advies!
Leerrendement van leerlingen verhogen
In ons artikel lees je hoe je leerlingen kan betrekken en motiveren om zo samen het leerrendement van de leerlingen te verhogen.
Aan de slag met je leerlingen
Wil je met je leerlingen aan de slag gaan om het onderwijs te verbeteren? Je leerlingen betrekken bij hun onderwijs gaat jullie veel opleveren, lees meer!
Nationaal Programma Onderwijs: maximaal effect met 3 interventies
Hoe bereik je maximaal effect met het Nationaal Programma Onderwijs? De oplossing ligt bij interventies, die binnen de schaarse tijd van leraren het meeste opleveren. Welke interventies zijn dit en hoe boek je als team resultaat?