Als team staan we dichter bij onze leerlingen
Het havo-bovenbouw team van Scholengemeenschap Sint Ursula in Horn greep de vernieuwing van het profielwerkstuk aan om zich de leerKRACHT-methodiek eigen te maken.
Het havo-bovenbouw team van Scholengemeenschap Sint Ursula in Horn greep de vernieuwing van het profielwerkstuk aan om zich de leerKRACHT-methodiek eigen te maken.
Aan de slag met formatief handelen? 3 praktische tips waarmee je samen met collega’s en leerlingen stap voor stap bouwt aan formatief handelen.
Starten met Flipping the classroom? 4 instrumenten om je te helpen om de vernieuwing met collega’s en leerlingen tot een succes te maken!
Als leraar aan de slag met burgerschapsvorming? We geven drie instrumenten waarmee de leerling, de leraar en het onderwijs geholpen zijn.
Daltonbasisschool Waterland heeft als Daltonschool zelfstandigheid, vrijheid en verantwoordelijkheid als kernwaarden. Het bevorderen van eigenaarschap bij leerlingen is daarmee als vanzelf een opdracht. Toch bleef het lastig het leren écht van de leerlingen zelf te laten zijn. Adjunct-directeur Wendy Sarks en Dalton coördinator Wendelien Romijn vertellen hoe ze met leerKRACHT het eigenaarschap van leerlingen naar een ander level hebben gebracht.
Hoe kunnen we optimaal samen leren in de anderhalvemetersamenleving? Hoe is dat eigenlijk voor leerlingen en welke verbeterideeën hebben zij?
Aan de slag met Burgerschapsvorming? We geven drie praktische instrumenten om burgerschapsvorming dagelijkse handen en voeten te geven!
Zie jij de werkdruk bij leraren op de school van jouw kind? Gaat de energie van leraren op aan randzaken? Met deze 3 tips kun je als ouders de school helpen!
In een verbetercultuur leer je als leraar van en met je collega’s en verbeter je samen het onderwijs met meer werkplezier. Lees hier hoe je zo’n cultuur bereikt in 8 stappen.