Met leerKRACHT werk je samen aan nóg beter onderwijs op school en binnen je stichting

Doelgericht werken

Weg met vergaderingen, samen werken aan de lespraktijk

Een hecht team

Vorm samen een hecht team, waardoor iedereen aangehaakt blijft, ook als het moeilijk is.

Van en met elkaar leren

Met elkaar uitwisselen over (online) lessen, waardoor je meer bereikt met je leerlingen.

Versterken van lespraktijk

Samen kijken welke handvatten onderwijsonderzoek biedt voor het versterken van jullie lespraktijk.

Beter onderwijs. Voor jullie leerlingen. Voor meer werkplezier.

Wil je werken aan verbetering van het onderwijs op jouw school? Maar zit je week vol met lesgeven, vergaderingen en dingen die moeten?

Neem dan samen het heft in handen. Als team bepalen jullie wat je wel en niet doet. Jullie vak staat centraal. Samen werk je aan de lespraktijk.

De leerKRACHT-aanpak

Ontdek de leerKRACHT-aanpak
Onderwijskwaliteit verbeteren

leerKRACHT is gebaseerd op lessen uit de beste onderwijssystemen ter wereld en onderwijsonderzoek in Nederland.

bedrijfsbezoek

Onze aanpak maakt gebruik van ervaringen van bedrijven en ziekenhuizen met een cultuur van continu verbeteren.

onderzoek verbeteren onderwijs

Onderzoek Universiteit Utrecht laat zien dat op leerKRACHT-scholen in 1 jaar een lerende cultuur ontstaat. Zij kennen geen programma dat zo snel en zo veel resultaat oplevert.

Meer dan 1.200 scholen raakten enthousiast door verhalen van deelnemende scholen. Zij werken met leerKRACHT.

Bekijk deze scholen

Het Nationaal Programma Onderwijs

In de menukaart van het Nationaal Programma Onderwijs met bewezen effectieve interventies is de verbetercultuur opgenomen. Daarom geeft het ministerie je de mogelijkheid het NPO-geld voor leerKRACHT in te zetten.

Daar zijn 3 redenen voor:

• Meer leerwinst voor leerlingen
  • Effectiever werken als team aan vertragingen en
  • Meer werkplezier met je team

Lees meer: Jullie NPO-plan: kies je alleen voor aanpakken van vertragingen of voor duurzame schoolontwikkeling?

Zet jij met je team de stap naar een continue verbetercultuur?

schoolleider

Als schoolleider weet je wat er nodig is om op school het verschil te maken voor jullie leerlingen. Je zorgt voor focus, betrekt je teams bij het verbeteren van het onderwijs en legt de lat hoog. Voor jezelf, je leraren en de leerlingen.

Hoe houd je dat vast en zorg je dat niet alles op jouw schouders terecht komt? Hoe blijf je werken aan het vergroten van jullie vakmanschap en jullie professionaliteit? Op onze pagina voor schoolleiders vertellen we je wat leerKRACHT je als schoolleider /(adjunct) directeur / teamleider van een po, vo of mbo oplevert. En hoe je een cultuur van ‘elke dag een beetje beter’ creëert op jouw school.

Je vindt leerKRACHT in het…

Primair onderwijs

Meer over primair onderwijs

Voortgezet onderwijs

Meer over voortgezet onderwijs

Beroepsonderwijs

Meer over beroepsonderwijs

Wil je meer weten?

Vraag een gesprek aan

Een van onze expertcoaches gaat in gesprek om antwoord te geven op jullie vragen.

Ga met ons in (video) gesprek
webinar

Webinars

Wil jij met jouw onderwijsteam werken aan verbetering van het onderwijs op jouw school?

Volg één van onze gratis webinars

Ervaringen van andere scholen

Deze scholen werken al met de leerKRACHT methodiek.

Hoor hun ervaringen in onze regionale informatiebijeenkomsten

Waarom doet leerKRACHT dit?

Wij zijn een goededoelenstichting die leraren en docenten meer werkplezier en betrokken leerlingen gunt. Dat zij in hechte teams samen met collega’s gaan voor het best mogelijke onderwijs. We weten dat hun vakmanschap de kwaliteit van het onderwijs bepaalt en dat wanneer docenten ván en mét elkaar leren, de leerlingen beter onderwijs krijgen.

We ondersteunen schoolleiders en hun docententeams om een cultuur van ‘elke dag samen een beetje beter’ te creëren. We doen dat met een team van gepassioneerde en ervaren mensen die samen met de scholen een beweging wil creëren waar met plezier gewerkt wordt aan nog beter onderwijs in Nederland.

Meer weten over het verhaal achter leerKRACHT?

Het laatste nieuws

Alle nieuwsartikelen
In deze video zie je hoe het Grafisch Lyceum haar onderwijs effectief en doelgericht verbetert door het hebben van een goede ritmiek en een effectieve teamindeling

Hoe het Grafisch Lyceum Rotterdam haar onderwijs effectief en doelgericht verbetert

In deze video zie je hoe het Grafisch Lyceum haar onderwijs effectief en doelgericht verbetert door het hebben van een goede ritmiek en teamindeling
doorloopjes 2

Doorloopjes 2 lancering op 14 april

In Pakhuis de Zwijger verzorgen wij op 14 april hét onderwijsevent van 2022. In een avondvullend programma gaan Meesters met Dromen Emin Kececi en Yasin Yaylali & Lotte Leijdekkers in gesprek met bekende onderwijsexperts en onderzoekers. Meld je snel aan om een fysieke plek te veroveren!
onderzoekscultuur NRO

Een onderzoekscultuur op school?

Het NRO publiceerde een leidraad voor scholen om het onderwijs te verbeteren. Waarbij je als school een lerende organisatie wordt en gebruik maakt van wat bewezen werkt (‘evidence informed’). De auteurs geven zes concrete aanbevelingen, maar signaleren tegelijkertijd dilemma’s: Waar haal je de tijd vandaan? Hoe zorg je dat iedereen wil reflecteren op het eigen handelen in de les? Hoe betrek je het hele team erbij?