Help samen het Nederlands onderwijs te versterken en zelf honderden kinderen meer kansen te bieden
Help samen het Nederlands onderwijs te versterken en zelf honderden kinderen meer kansen te bieden.
Door deel te nemen aan ons mentoringprogramma kan jij als teamleider, manager of Lean, CI-, Agile-scrum expert uit het bedrijfsleven bijdragen. Meer weten?
Welk onderzoek versterkt jouw school? – leerKRACHT in KADER
De wetenschap is continu in beweging. Vrijwel dagelijks komen er nieuwe inzichten bij over hoe je kinderen het best kan laten leren. Welke wetenschappelijke studies mag je als schooldirecteur absoluut niet missen? Lees hier het hele artikel in AVS Kader.
Programma’s in het schoolleidersregister
Deelname aan leerKRACHT jaar-1 en het leerKRACHT Schoolleidersprogramma zijn geaccrediteerd voor het schoolleiderregister. Als schoolleiders blijf je continu bezig met je eigen persoonlijke en professionele ontwikkeling. Beide leergangen zijn gecertificeerd door het Schoolleidersregister PO en opgenomen in het register in het kader van de herregistratie.
Leergang Toepassen van onderwijsonderzoek in je school – leerwinst vergroten met behulp van onderwijsonderzoek: hoe je als schoolleider het verschil maakt
Naar betere onderwijskwaliteit en nieuwe kansen voor leerlingen. Het onderwijs bulkt van het onderzoek naar wat werkt in de klas. Maar wat gaat nu echt het verschil maken voor de kinderen bij jou op school? Met onderwijsonderzoek maak je als team onderbouwde keuzes aan de hand van relevante inzichten uit de wetenschap. Je ontwikkelt en verbetert je onderwijs met interventies die hun effect in de lespraktijk bewezen hebben én die passen bij de specifieke situatie van jouw school. Dit biedt nieuwe kansen om nog meer leerwinst te behalen met leerlingen.
Bezoek schoolleiders uit Frankrijk aan SG Gerrit Rietveld College in Purmerend
Ik kreeg het verzoek om een VO-school te vinden die met stichting leerKRACHT werkt en die twee schoolleiders van een VO-school in de buurt van Parijs, kon ontvangen en ze laten zien en horen wat het voor de school betekent om met de leerKRACHT aanpak te werken. De SG Gerrit Rietveld in Purmerend zegde toe.
Hoe het team van KPO Kindcentrum De Appel elke dag samen een beetje beter werd en wordt
Van verbeteren zonder te borgen naar duurzame verbetering van het onderwijs. In dit verhaal vertellen Directeur Josien Kats en Intern begeleider en Schoolcoach Lotte Kerremans hoe zij met hun team aan onderwijsverbeteringen werken. Door het borgen van verbeteringen wordt het onderwijs op De Appel, niet tijdelijk, maar duurzaam beter.
PODCAST aflevering 14: Veranderen in het MBO, met Korine Gilijamse van het Albedacollege
In deze podcastaflevering van de Gelukkige School zoomen we in op verbeteren in het mbo. Te gast is Korine Gilijamse van het Albeda College. Korine vertelt over hoe zij omgaat met gemopper over het rooster. Hoe ze de ruimte creëert om te innoveren voor docenten en hoe zij ervoor zorgt dat haar werkverdelingsplan bijdraagt aan haar ambities.…en nog meer tips om zelf mee aan de slag te gaan!
Fiep Westendorpschool
Hoe verbetert de Fiep Westendorpschool toch het onderwijs na uitdagende omstandigheden?
Een sprong in het diepe: De moeilijke Covid-jaren, op een school middenin een stad met een hoog docententekort en in een wijk dat ook niet als de beste buurt van Amsterdam bekendstaat?
PODCAST: Aflevering 13 – Ruimte om te leren, een lerende organisatie
In deze aflevering van onze podcast gaan we in gesprek met Stichting Quadraten over een lerende organisatie. Hoe zorg je ervoor dat leren niet alleen op scholen, maar ook tussen scholen plaatsvindt? Hoe verspreid je goede voorbeelden en hoe maak je gebruik van aanwezige expertise binnen de organisatie? We horen voorbeelden over de kracht van ouderarena's, de professionele dialoog en onderwijs aan kinderen uit Oekraïne. Een gesprek over vertrouwen hebben en de tijd nemen. Over ruimte voor leren en aansluiten bij wat nodig is.