retrospective

Leerlingen krijgen eigenaarschap over hun eigen leerdoelen

Deze leraar wilde zijn leerlingen meer eigenaarschap geven over hun individuele (leer)doelen. Daarom ging zijn Groep 8 aan de slag met een leerlingenbord.

Ieder zijn eigen leerKRACHT – Een docent aan het woord

De leerKRACHT-aanpak bestaat in de basis uit vier instrumenten. Dit zijn de bordsessie, gezamenlijk lesontwerp, lesbezoek & feedback en de stem van de leerling. Deze vier instrumenten hebben natuurlijk een samenhang en versterken elkaar. Het zijn ook instrumenten die docenten zelf vaak een beetje aanpassen zodat ze beter aansluiten bij de behoeften van hun school of team

Ruim 600 scholen in heel Nederland kiezen voor ‘elke dag samen een beetje beter’

Steeds meer scholen in heel Nederland kiezen voor ?elke dag samen een beetje beter?

Kansenongelijkheid in het onderwijs verminderen? Zo doe je dat: een topschool in actie

Kansenongelijkheid in het onderwijs verminderen? Bekijk hoe deze school het aanpakt!

leerKRACHT groeit dankzij het enthousiasme van de scholen

750 scholen werken al op de leerKRACHT-manier. Zij delen hun verhalen met collega's en dat werkt aanstekelijk.

Wij zijn een erkend leerbedrijf

Stichting leerKRACHT is door SBB erkend als leerbedrijf. Wil je weten of we een stageplek hebben? Neem dan contact met ons op.

Bestuurder: hoe voorkom je dat je een onvoldoende beoordeling krijgt van de Inspectie?

Inspecteurs beoordelen ook wat het beleid van het bestuur is op onderwijskwaliteit en kwaliteitsverbetering. Hoe bereidt je je daar op voor?

leerKRACHT in het basisonderwijs

Leraar in het basisonderwijs Eddy zat verwonderd naar zijn collega's te kijken die al met leerKRACHT waren gestart. Wat deden zij toch bij dat whiteboard?

Leerlingen aan zet: meer autonomie, betere resultaten, andere mensen

Je wilt de autonomie van je leerlingen vergroten. Ze leren plannen, keuzes maken, zelfstandig werken en beter samenwerken. Wat doe je dan?