Feedback geven

Formatieve evaluatie? Twee praktische werkvormen voor in je klas

Steeds meer leraren kiezen ervoor om hun leerlingen regelmatig feedback over hun leren te geven, in plaats van cijfers op proefwerken. Deze zogeheten formatieve evaluatie werkt. Maar hoe doe je dit? Lees hier twee tips hoe je dit voor elkaar krijgt in je klas.

Scholen kom in actie

Er is geen land waar het verschil in kwaliteit tussen scholen zo groot is als Nederland. Kom in actie! Hechte teams van leraren zorgen voor beter onderwijs.

Ouders, hoe kies je een goede school?

Er is geen land waar het verschil in kwaliteit tussen scholen zo groot is als Nederland. Dat is schokkend. Miljoenen kinderen missen zo kansen. Maar jij kunt als ouder ervoor zorgen dat jouw kind op een goede school zit: met 2 simpele vragen voor leraren en leerlingen.

Het nieuwe inspectiekader en hoe leerKRACHT je daarbij helpt

Sinds augustus 2017 kijkt de onderwijsinspectie ook of er een verbetercultuur is op school. Lees hoe de leerKRACHT-aanpak jouw school hierbij helpt

Wij laten ons de maat nemen. Waarom? En wat heb jij daar aan?

Wat is het effect van Stichting leerKRACHT? De Universiteit van Utrecht doet daar onafhankelijk onderzoek naar. Waarom? En wat heb jij daar aan?

Wat? Leerlingen die een coup plegen?

Kan onderwijsverbetering ook vanuit de leerlingen komen? Op het Stedelijk Gymnasium Arnhem weten ze: ja, dat kan. Leerlingen organiseerden een Onderwijsdag

Kun je leerKRACHT ook gebruiken voor teams van invallers?

Een groep van invalkrachten ging met leerKRACHT aan de slag. Lees hier welk effect dat had.

Schoolleiders en bestuurders: hebben jullie genoeg van die saaie directievergaderingen?

Directeuren van basisscholen schuiven met regelmaat aan bij directievergaderingen die hun bestuur uitschrijft. Daar werken ze zich door een lange lijst vergaderpunten. Omdat sommige directeuren op hun school werken met leerKRACHT-bordsessies begint het te kriebelen: dit moet beter kunnen! Maar wat doe je dan? Hoe introduceer je leerKRACHT in je directieteam of je MT? Wat levert het op?

Kun je leerlingen in groep 3 met jou mee laten denken over doelen en acties?

Ook groep 3 van de basisschool kun je al betrekken bij het bedenken van doelen verbeteracties. De Mariaschool bewijst het.