Wat kun je als leraar en schoolleider leren van een bedrijf?

Ieder jaar gaan zo?n 1.000 leraren, schoolleiders en besturen op bezoek bij Nederlandse topbedrijven. Wat kan het onderwijs leren van lean, agile en scrum?

Minder werkdruk op school? Drie oplossingen die ook nog het onderwijs verbeteren

Werkdruk op school. Wie heeft er niet mee te kampen? Minder doen gaat ten koste van het onderwijs. Wat dan wel? In dit blog 3 oplossingen.

Ouders: wil je beter onderwijs? 5 manieren om op school te helpen

Kun je als ouder iets doen waar de school structureel beter van wordt en waar leraren en leerlingen van profiteren? Ja dat kan met deze 5 idee?n.

‘Oud en nieuw’, wat levert het samenbrengen van leerKRACHT-scholen op?

Nieuwere leerKRACHT-scholen geven de oude scholen een update van recente leerKRACHT- verbeteringen.

Professionalisering op het Ministerie van Onderwijs – wat doen ze er zelf aan?

Het ministerie van onderwijs is een warm pleitbezorger van professionalisering van leraren. Maar wat doet ze er zelf aan? Een interview met een leraar-ambtenaar.

Niet denken maar doenken

Soms moet je niet te veel nadenken, maar gewoon gaan doen. Teams die eerst beginnen met leerKRACHT en daarna pas denken, boeken meer succes.

Verbeteren in het natuurlijke ritme van mbo-opleidingen

leerKRACHT gaat over aanpakken van waar je vandaag last van hebt en waar je morgen mee aan de slag kunt. Dit past goed bij het jaarritme in het mbo.

Waar is de leerKRACHT-aanpak op gebaseerd? 3 pijlers vormen de basis

De leerKRACHT-aanpak helpt scholen een cultuur van ?elke dag samen een beetje beter? te cre?ren. Maar waar is deze aanpak op gebaseerd?

Smileys kinderachtig? Welnee! 3 redenen waarom

‘Wat een kinderachtig gedoe met die smileys!’ Als je met leerKRACHT werkt krijg je dat vaak te horen. Toch hebben de smileys een stoere achtergrond.